snik snik snik... - Reisverslag uit Poona, India van schaaaapie - WaarBenJij.nu snik snik snik... - Reisverslag uit Poona, India van schaaaapie - WaarBenJij.nu

snik snik snik...

Door: Marlies

09 Augustus 2008 | India, Poona

Hier nog even een snel berichtje! Aanstaande maandag gaan we richting Delhi. 26 uur in een trein...pffff. We vertrekken op maandagochtend om 4:15 en komen op dinsdagochtend om 6:30 aan. Erg he...We hebben wel bedden, maar het is altijd weer spannend in INdia hoe dat eruit ziet enzo!
We kregen in ieder geval het advies om niet het eten te eten wat geserveerd wordt in de trein, er kunnen namelijk kakkerlakken inzitten. Dat betekent dus BROOD!!!

Maar goed...afgelopen week was echt een hele gezellige week in House of Hope. Tegelijkertijd is het ook heel verdrietig om afscheid te nemen (vandaag). De kinderen zijn zo leuk en zo blij met alles wat je voor ze doet. Afgelopen week hebben we nieuwe schoenen voor de kinderen gekocht. We hebben namelijk wat sponsorgeld opgehaald en daar hebben we een aantal dingen voor gekocht. We zijn met zn allen naar een schoenenwinkeltje geweest. Dat is natuurlijk niet zo mooi en groot en luxe als een schoenenwinkel in Nederland, je moet meer denken aan een klein gangetje met heel veel schoenendozen. Alle kinderen hebben hun eigen schoenen uitgekozen. Ze waren er zo enorm blij mee!!
Nicole en ik hebben de rest van het sponsorgeld leuk besteed. We hebben namelijk een hele grote trampoline gekocht en nog wat spelletjes. De trampoline is gisterenavond bij het huis van nicole en frank gebracht en staat nu nog in hun woonkamer. Maar het is de bedoeling dat ie zo snel mogelijk naar House of Hope verhuist! Echt zo enorm cool!

We hebben van de week ook nog maskers van papier mache met de kinderen gemaakt. En natuurlijk geverfd. Echt heel erg leuk zijn ze geworden.

VAndaag nemen we afscheid van de kinderen. Vanmiddag is er een feestje want twee kinderen zijn jarig. En dan is het snikken geblazen...echt zo jammer om weg te gaan!!! Thea heeft een hele leuke fotocollage gemaakt en die gaan we natuurlijk ook nog geven.

Morgen is dan nog een beetje een relax en inpakdagje en dan maandagochtend worden we om 3.30 opgehaald met de riksja! Please pray for us dat alles goed mag gaan in de trein en voor bescherming.

Wat we in Delhi allemaal gaan uitvreten weten we nog niet. We hebben 26 uur om een plan te maken haha. Zal waarschijnlijk nog 1 of 2 berichten plaatsen, want daar heb ik minder beschikking tot internet dan hier!

nou tot gauw.....over twee weken zitten we alweer thuis...bah!

zonnetje van de week:

alle sponsors!! Bedankt namens de kids voor alle toffe dingen!!!!

liefs Marlies

• 09 Augustus 2008 - 07:12

Matthijs:

Ik zit in een winning mood geloof ik, weer eerste!

Tof weer je verhalen. Jammer dat je afscheid moet nemen, tof dat je nog wat van het land gaat zien. Als ik de belevenissen van Leon en Robert zo lees, kun je aardig wat avonturen beleven daar in India.

Ik ga zo Mirjam van de trein halen en dan is ze heel de dag lekker hier.
    En ook ik heb woensdag een knuffel van Gijs gehad na het theater!

• 09 Augustus 2008 - 07:34

Tante Arja:

Ha Marlies,
    Wat gaat dat toch weer snel maar ja, afscheid nemen blijft moeilijk of je nu kort of lang geweest bent. Maar je had waarschijnlijk nog zoveel meer willen doen. In elk geval heb je de kinderen een fijne tijd bezorgd en... nieuwe schoenen.
    Let je wel heel goed op als je op stap gaat (bezorgde tante) want ik zie je graag heelhuids terug en Pascal ook want die heeft hulp nodig voor z'n huisje. Woensdag ben ik met Marleen naar Voorthuizen geweest om bij Matthijs te kijken. Ook Marleen vond het leuk om te zien. Kon ze gelijk een beetje Reveilsfeer proeven. Wie weet.
    Marlies, een goede reis en doe Frank en Nicole (die ken ik niet maar dat geeft niet) de hartelijke groeten en wens hen Gods zegen toe. Ik zal voor jullie bidden.
    Liefs, tante Ar.

• 09 Augustus 2008 - 14:22

Pascal.:

Het afscheid zal inderdaad wel moeilijk worden. Jullie hebben in ieder geval veel voor ze kunnen betekenen.

Vandaag de schriftelijke bevestiging van de sleuteloverdracht gekregen!

Groet Leon en Robert van me als je ziet!

Kus.

Pascal.

• 09 Augustus 2008 - 19:36

Pa En Ma:

Lieve Marlies,
    Leuk om weer een berichtje van je te lezen. Dat je al weer drie weken weg bent, wat gaat de tijd toch snel.. En afscheid nemen valt niet mee, zeker als je het zo goed naar je zin hebt. Misschien om nog een keertje over te doen? Je neemt in ieder geval heel veel indrukken mee, en die zal je niet zo snel kwijtraken. Leuk dat je nog een paar afscheids kadootjes kan geven..
    Hier gaat alles zo z’n gangetje. Volgende week zijn Marco en Simone op vakantie en Ariette en Remi zijn gisteren gegaan. Afgelopen week nog even kunnen genieten van alle kleinkinderen. Leuk dat Pascal nu een huisje heeft. En dat helemaal zonder jouw inbreng! Met Hobbes gaat alles goed, de hele dag de hort op.
    Een goede reis toegewenst volgende week. Pas goed op elkaar en op je spullen!
    Veel liefs, een dikke knuffel en tot gauw,
    Pa en Ma

• 10 Augustus 2008 - 08:39

Marco En Simone:

Tjeetje man alweer drie weken weg en nu wordt het tijd om te vertrekken daar waar je de afgelopen weken zoveel indrukken hebt gekregen en waar alle kleine dingen met zoveel dank zijn ontvangen.
    Nu vertrekken dat zal wel met een aantal snikken gepaard gaan maar een indruk en een herrinnering om nooit meer te vergeten dat is een feit!!
    Nu nog een lange treinreis en een bezoek aan New Delhi veel plezier doe voorzichtig en pas goed op jezelf.
    Wij vertrekken dinsdag naar Frankrijk voor een lekkere vakantie dus zullen de laatste berichten missen we zullen wel eens proberen te smsen en we gaan elkaar zeker snel zien als we weer terug zijn.
    Groeten en dikke kussen.
    Marco en Simone en een extra knuffel van Ryan en Joy die het leuk vonden om samen met de amsterdamse neefjes zonnetje van de week te zijn. Tot snel..

• 10 Augustus 2008 - 11:33

Monica :

Hey Marlies,

Zo wat een verhalen allemaal! Fijn dat je nu weer water hebt, dat maak je hier niet snel mee. Zal wel lastig zijn om afscheid te nemen, maar wel een mooie ervaring rijker!
    Wij hebben het super naar ons zin hier op het zonnige Mallorca, maar ik vertel alles over een paar weekjes wel.
    Doe voorzichtig he! Zal aan je denken, hoor!

xxx Monica en de groetjes van Arjan

• 10 Augustus 2008 - 13:19

Leon:

Zal zeker niet makkelijk worden marlies, wel geweldig wat je allemaal hebt gedaan voor die kids...
    Nou hele goeie reis en ook ik zal aan je denken! Leon

• 13 Augustus 2008 - 07:14

Ma:

hallo lieverd,Fijn dat de trein reis zo goed ging en dat je leuke mensen hebt ontmoet. geniet nog maar even van de tijd daar, doe de groeten aan Tea robert en Leon liefs ma.
    P,s Vanaf vandaag13aug woont ome Arie in Papendrecht.
    Gisteren met ome Johan ,tante Ar en tante Lenie wezen inpakken, vandaag alles uitpakken, nou doei