Beerput!!!! - Reisverslag uit Poona, India van schaaaapie - WaarBenJij.nu Beerput!!!! - Reisverslag uit Poona, India van schaaaapie - WaarBenJij.nu

Beerput!!!!

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg

05 Augustus 2008 | India, Poona

En weer een nieuw bericht vanuit een dit keer regenachtig India.
Zoals je misschien wel in mijn krabbel hebt kunnen lezen hebben we zonder water gezeten.
Drie dagen lang, zonder je handen te kunnen wassen voor het eten, zonder je was te kunnen doen, zonder je voeten te kunnen wassen, zonder je te kunnen douchen, zonder water te drinken, zonder de wc door te spoelen (je wilde niet weten hoe het bij ons in de badkamer rook!!) Maar goed gelukkig na drie dagen is de pomp weer gemaakt en kunnen we weer heerlijk genieten van het water dat gewoon uit de kraan komt (en uit de hemel met bakken uit de lucht komt vallen!)
Je kan je nu enigszins voorstellen wat het is om geen water te hebben. Dat je dus kilometers moet lopen om je water uit de dichtsbijzijnde pomp te kunnen halen. En wij hadden nog het gerief dat we konden douchen 200 meter hiervandaan.

De armoede is hier echt enorm. Je ziet mensen langs de kant van de weg onder een krantje slapen, mensen die in de vuilnisbakken enigszins iets te eten proberen te halen. OUders die hun kinderen de straat op sturen om te bedelen. Mensen die hun laatste beetje rijst aan de heilige koe op straat geven. Bizar. Daartegenover zijn er weer enorm grote gebouwen met luxe auto's ervoor. Het Kastesysteem is nog steeds van kracht.

Afgelopen zaterdag zijn we met de kinderen van house of hope naar de zoo geweest. Echt helemaal top! Toen we bij HOH aan kwamen hadden alle kinderen zich keurig netjes aangekleed en konden we met een riksjaw voor 6 personen met 12 kinderen naar de zoo. Je moet even het hele idee van Blijdorp of elk ander dierenpark in Nederland achter je laten en bedenken dat er twee tijgers liepen, 1 witte tijger, twee beren, drie apen en nog een aantal slangen. Dat was dus de dierentuin. Maar je kan je misschien wel voorstellen dat het voor de kinderen van HOH een hele belevenis was. Geweldig! Als je zag hoe de kinderen straalden, super, daar doe je het gewoon allemaal voor. Grappig is trouwens dat je als foreigner hier vaak 20 x zoveel moet betalen voor een intree. Niet dat het dan veel is hoor, maar toch...

Zondag zijn we hier naar de kerk gegaan. 's Middags hebben Thea en ik nog een ruine bezocht van een oud paleis en zijn we echte beroemdheden geworden, want er waren zelfs mensen die met ons op de foto wilden. Nou dat is toch raar!!

Gisteren hebben we met de kinderen geverfd over de dierentuin en vandaag zijn we begonnen met papier mache. We willen de kinderen een masker laten maken. Hopelijk droogt het enigszins deze week zodat we het vrijdag kunnen gaan verven. Gisteren was het hier trouwens friendshipday. Iedereen geeft elkaar dan vriendschapsarmbandjes. Echt heel leuk, Thea en ik zijn lekker volgehangen! hihi.

Het is echt heel vreemd om te bedenken dat we hier geen week meer zijn. Volgende week rond deze tijd zitten we als het goed is in Delhi. Dat betekent 24 uur met de trein...pfff! En ik dacht dat het al lang was om naar Groningen te gaan! Maar goed als het goed is hebben we en slaapplaats met Air conditioning. Van daaruit willen we naar Agra (Taj Mahal) en Jaipur. Wat we verder gaan doen weten we nog niet echt. Hopelijk meeten we RObert en Leon nog in delhi. Zou wel geinig zijn!

Het zonnetje van de week is:

Ryan, Joy, Jefta en Ilai.

Omdat ze zulke schatjes zijn en ik ze eigenlijk best wel mis! Alvast een fijne vakantie Ryan en Joy! En niet zo ver meer fietsen hoor Ryan, echt knap!!

liefs Marlies

  • 05 Augustus 2008 - 09:11

    Matthijs:

    Wederom eerste ;-).
    Weer mooie belevenissen, Marlies. Ik begreep van Robert en Leon ook al dat mensen graag met toeristen op de foto willen. Veel succes nog daar en veel plezier met de rest van je 'vakantie'.
    We proberen hier Pascal een beetje op te vangen, maar hij houdt zich nog redelijk. Vorige week zijn we naar Prince Caspian geweest. Afgelopen zaterdag zat ik in Ede, deze zaterdag komt Mirjam hierheen!

  • 05 Augustus 2008 - 11:38

    Pascal:

    Hoi lieverd.

    Echt super dat ik je zojuist even heb kunnen spreken. (Jaja beste mensen ik heb even kunnen telefoneren).

    Het zou inderdaad wel tof zijn als je Robert en Leon daar kan meeten!

    Het blijven mooie (en minder mooie) verhalen.

    Kus.

    Pascal.

  • 05 Augustus 2008 - 19:00

    Tante Arja:

    Sjonge jonge Marlies wat een land zeg. Wat een tegenstellingen. Drie dagen zonder water, ik moet er niet aan denken. Maar dat ze met jou op de foto willen dat snap ik wel zeg, dat zou ik ook wel willen. Mooi hoor wat jullie met die kinderen doen, echt super.
    Nou wij, tante Leni, je moeder en Joy en ik hebben vanmorgen ome
    Arie z'n flat schoongemaakt. Volgende week woensdag komt hij definitief hierheen.
    Van Christine horen we enthousiaste verhalen uit Italie dus dat zit wel goed daar.
    Nog een fijne tijd daar en een fijne vakantie.
    Liefs, tante Ar.

  • 05 Augustus 2008 - 19:22

    Ma :

    Hallo lieve marlies, Wat een verhalen weer, je beleeft nog eens wat.Geen water en als het dan komt heb je het dubbel.wat leuk dat je zulke aktiviteiten met de kids onderneemt.en ja wie wil er nou niet met jou op de foto? Hier gaat alles zo z,n gangetje, morgen 6aug komt pa weer thuisenzijn Marco en Simone 9 jaar getrouwd. vandaag met Lenie en Arja de flat van ome Arie schoon gemaakt. Volgende weekgaan we bij hem alles inpakken en de volgende dag alles weer uitpakken in Papendrecht.
    misschien kunnen we binnenkort ook bij Pascal aan de slag, zou leuk zijn he.
    Nou lieverd tot de volgende verhalen maar weer liefs ma

  • 05 Augustus 2008 - 20:08

    Pa:

    Hoi Marlies, wat een belevenissen. Wel tof om zo dicht bij de mensen te zijn en niet als een tourist alleen maar mooie plaatsen bekijken. En dat water: je gaat extra waarderen wat je thuis hebt. Vandaag was ik echt een tourist: ik ben met een bus vol toeristen de stad (Lima)rondgereden. Ook een mooie belevenis. Gisteren zat ik trouwens ook in een soort riksja, maar dan gemotoriseerd, of zijn ze dat in India ook? Nog veel plezier bij Frank en Nicole en pas goed op jezelf en op je spullen (en op je maatje) als je straks gaat trekken.
    Liefs, Pa

  • 06 Augustus 2008 - 06:41

    Wouter:

    hey zussie,

    Leuk weer om wat van je belevenissen te lezen! Grappig om te horen dat die kinderen met zo weinig al helemaal in de wolken zijn, dan besef je weer eens hoe goed we het hier eigenlijk hebben. Dat van die foto's maken komt bekend voor, toen wij op Java waren moesten we ook om de haverklap met mensen op de foto (je voelt je een soort filmster haha).

    Wij zijn al weer ruim 1,5 week terug van vakantie, Schotland is echt een mooi land, jammer dat het weer een beetje tegenviel. Maar je tentje heeft het goed gehouden, hij is in ieder geval waterdicht! Helaas kunnen we geen foto's laten zien, onze camera is gestolen snik snik, maar dat verhaal vertel ik nog wel als je terug bent!

    Doe je nog even de groeten aan Frank en Nicole van mij als dat nog lukt?

    Groeten,

    Wouter en Bettina

  • 06 Augustus 2008 - 15:16

    Linnie:

    He marlies!

    Ff een berichtje van mij (sorry,kon niet eerder reageren,ik komt net terug uit het zonnige kreta).
    Maar leuk om mee te genieten van al je belevenissen.Echt indrukwekkend,en 3 dagen geen water meid,t is maar goed dat ik daar nie zit (met mn lichte vorm van smet vrees hi hi).
    Nou meis nog een hele goede tijd veel zegen!

    Dikke knuffel van mij!

  • 07 Augustus 2008 - 20:31

    Lizeee:

    he meissie,
    ik vind het heerlijk om je verhalen te lezen. Kan niet wachten om je weer te zien. Super dat je dit op je hart hebt gekregen en dat je nu daar daadwerkelijk zit. Geef alle kids een dikke knuffel van mij en ik zal voor je bidden. Gods bless !

  • 08 Augustus 2008 - 09:05

    Leon:

    Hoi marliesje, wat een verhaal weer zeg...het is moeilijk voor te stellen wat je daar allemaal tegen komt. Xou me geen raad weten zonder water.
    ik ben net trug uit France, even bij mijn baas geweest, heb alleen mijn mooie blauwe autootje achter moeten laten..die deed het niet meer, dus dat was erg jammer. Nou hoop snel weer een nieuwe verhaal te kunnen lezen..veel plezier nog

    x Leon

  • 08 Augustus 2008 - 09:53

    Marlies:

    hey!

    Lies, heb jij mijn smsjes nog gekregen? Hoe is het met Joel? en je stage??

    Aaaaah Leon...heb je moeten lopen naar huis of wat? Ga je nu een nieuwe kopen??

    vandaag hebben we de tickets voor de trein geboekt. Aanstaande maandag om 4:15 (sochtends dus) vertrekken we naar Delhi en we komen op Dinsdagochtend om 6:30 (ook sochtends) aan. De trein doet er dus langer dan 24 uur over...aaaaah! nou ja we zien het wel!

    groetjes Marlies

  • 08 Augustus 2008 - 14:54

    Pascal.:

    Hoi lieverd!

    Komen mijn smsjes nog aan?

    Ik heb je een mail gezonden.

    As. do. moet ik tekenen voor m'n huis. Ik krijg dan ook gelijk de sleutels!

    Jaja beste mensen, ik heb een huis in het mooie Dordrecht.

    Pascal.

  • 09 Augustus 2008 - 12:33

    Minka:

    He Marliesje,
    hier vanuit Schotland met overloads of water, dus als je wilt, mag je wel een beetje hebben.
    fijne tijd nog!
    x Minka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 61863

Voorgaande reizen:

01 Juni 2005 - 02 Juni 2005

Op avontuur!

Landen bezocht: