Karaoke, bollywood en de tijdmachine - Reisverslag uit New Delhi, India van schaaaapie - WaarBenJij.nu Karaoke, bollywood en de tijdmachine - Reisverslag uit New Delhi, India van schaaaapie - WaarBenJij.nu

Karaoke, bollywood en de tijdmachine

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg

13 Augustus 2008 | India, New Delhi

Tja daar zit je dan in Delhi...Na een treinreis van ongeveer 29 uur zijn we er dan toch aangekomen. We zitten op dit moment in het toeristengedeelte van Delhi en dat bevalt prima.

De treinreis was een geweldige ervaring. We zagen er best enigszins tegenop. Ik bedoel 29 uur in de trein..pfff. De trein vertrok om 5.00 sochtends en we konden gelijk neerploffen op ons bed. Nou ja bed...meer een harde plank. Je moet het je zo voorstellen:er is een wagon met allerlei kleine coupe's die niet afgesloten zijn. Aan de ene kant zitten er drie bedden bovenelkaar en aan de andere kant drie bedden en op de kop drie bedden. Daar tussen loopt het gangpad. Overdag wordt het middelste bed naar beneden geklapt en kan je dus zitten.
De ochtend was best saai, beetje gelezen, hangen, naar de gore wc gaan, uit de trein hangen (de deur is namelijk gewoon open). India is echt een prachtig land buiten de stad. Heel mooi groen, bergen, waterbuffalo's, vogels die je bij ons in de dierentuin ziet, meertjes. Echt super! Thea en ik dachten dat we de enige westerlingen in de trein waren, maar er was nog een jongen die vlak bij ons zat. Hij kwam even een praatje maken en het bleek dat hij een israelier was. Echt super grappig. Toen begonnen we met praten en algauw ging de hele coupe meepraten. Echt heel gezellig. Je moet altijd een beetje voorzichtig zijn met mannen in India, ik bedoel je weet het maar nooit, maar daarna heb ik met een Indier zitten praten over religie. Was echt zo'n tof gesprek. En kon ik ook wel vertellen waarom ik in Jezus geloof en waarom ik denk dat er maar een godsdienst is.
De meeste indiers geloven namelijk dat er een god is en dat iedereen die op zijn eigen manier aanbidt. Dus of op de christenmanier of via de Islam of via hindoeisme enz. Was echt tof dat ik dat gesprek met hem had. Ik hoop maar dat ik een beetje duidelijk ben geweest en dat het bij hem is geland.
's avonds hadden we echt dikke pret. Op een gegeven moment gingen we met onze coupe hindipopsongs zingen. De israelier kwam er ook bij en hij ging er bij dansen. Dikke pret natuurlijk. Toen zei hij dat ik moest gaan dansen. Ik wilde het alleen doen voor 100 roepies. Uiteindelijk kreeg ik mn 100 roepies en heb ik een prachtig dansje uitgevoerd a la jaren 60. Algauw stond de hele wagon bij onze coupe, echt zo enorm tof!!!!!!! We hadden echt heel erg gebeden voor bescherming en dat er toffe gesprekken zouden ontstaan en dit kwam er gewoon uit, zo enorm tov van God!!! Tja en dan wordt het weer nacht en moet je weer op je plank gaan liggen. Uiteindelijk kwamen we om 8.45 sochtends aan in Delhi.

Heel bizar want in het treinstation van Delhi zaten er gelijk allemaal apen. Liepen daar gewoon los rond. Een soort apenheul haha.
Robert en Leon kwamen ons ophalen dus dat was heel leuk om hen te zien. We slapen nu ook in hetzelfde hotel midden in het toeristengedeelte. Het is hier eigenlijk een hele grote bazaar. Net zoiets als in Israel. Ze verkopen ook veel dezelfde spullen. Opvallend is ook dat er hier heel veel joden zijn. Heel veel uithangborden zijn ook in het hebreeuws geschreven.
Gisteravond zijn we met Leon en Robert naar een bollywood film geweest in het hindi. Echt zo grappig. Je verstaat er niks van, maar de beelden spreken voor zich. In bollywood films wordt er heel veel gedanst en gezongen en Leon is daar helemaal weg van. Dus alvast opgepast Nederland, want Leon vliegt vanavond terug......Sterkte!!!

Vanuit Delhi willen we graag Agra en Jaipur bezoeken. We zijn vandaag naar een reisbureautje gegaan, hebben daar een uur zitten ouwehoeren en nu hebben we een auto gehuurd en regelen zij alle hotels en intrees. We gaan 4 dagen en drie nachten. HEb ik echt heel veel zin in!
VAnmorgen hebben we ook een beetje sight seeing gedaan. We zijn naar de grootste moskee van India geweest en hebben de minaret beklommen en hadden een prachtig uitzicht over Delhi. Daarna namen we een fietsrikshaw (in Pune hadden ze alleen autorikshaws) en hebben we een of andere tempel bezocht en de spice market. Dit is allemaal in het oude gedeelte van de stad. Het lijkt net of je 100 jaar terug in de tijd gaat. Sowieso in heel India!
Paard en wagen in de straat, mensen met handkarren die vracht vervoeren enz. Het is dat er soms auto's rijden en electriciteitsdraden lopen, maar anders...

Nou goed dat was het wel weer even geloof ik.

Het zonnetje van de week is:

Matthijs, omdat hij bijna elke keer als eerste heeft gereageerd! HOERA!

liefs Marlies

  • 13 Augustus 2008 - 11:06

    Matthijs:

    Hoera! En zo ook nu. Hartelijk dank!
    Het klinkt allemaal bijzonder gezellig wat je vertelt. Hoeveel is 100 roepie in euro's? Ik wil dat dansje ook wel eens zien. Veel plezier nog verder.

  • 13 Augustus 2008 - 11:48

    Tante Arja:

    Ha Marlies,
    Matthijs luncht zeker achter zijn computer en ik niet, vandaar dat ik net te laat ben. Maakt niet uit hoor, ik vind het sowieso leuk een nieuw verhaal van je te lezen. En wat een verhaal zeg, wat maken jullie veel mee. Leuk zo'n treinreis, dat lijkt mij ook wel wat. Dan ga ik met ome Johan aan het dansen of zou hij liever zingen.
    Fijn dat je heelhuids angekomen bent in Dehli en leuk dat Robert en Leon er zijn. Je moet toch wel goed kunnen praten om een auto en hotels etc. geregeld te krijgen. We lezen wel weer hoe het was.
    Ik geniet van je belevenissen en hoop je binnenkort weer heelhuids terug te zien.
    Liefs, tante Ar.

  • 13 Augustus 2008 - 15:45

    Suze Rozendaal:

    Hoi marlies.
    Ik ben gisteren thuis gekomen van de fietsvakantie door Tsechié. Vandaag maar eens al jullie belevenissen gelezen. Nou, dat is niet mis. Wij hebben zelf ,om thuis te komen, 10 uur in de trein gezeten met onze fietsen. Poeh...dat vond ik al heel wat. Gelukkig moesten we 5 keer verstappen. Dat gaf afleiding. Tsechië heeft ook een andere levensstandaard dan Nederland. Niet te vergelijken met India, maar toch.Er zijn flinke verschillen tussen arm en rijk. Ook met de hygiëne nemen ze het niet zo krap. B.v. op sommige campings kruipen de kakkerlakken door de douche. De deuren van de toiletten hebben zelden een slot. Water uit de kraan is niet overal drinkwater. Asfaltwegen hebben nog grote scheuren en gaten. Dichterbij toeristische stadjes wordt het allemaal wel beter. Leuk, dat de kinderen waar je mee gewerkt hebt, zo dankbaar waren. Dat is bij ons in nederland nog wel eens ver te zoeken. ik hoop, dat er voor jullie nog veel te genieten valt. de Taij Mahal schijnt best mooi te zijn. Een nichtje van mij was daar vorig jaar op trektocht. Ze kreeg daar een huwelijksaanzoek, dus pas maar op.

    Groetjes, Suze


  • 13 Augustus 2008 - 17:24

    Ma :

    WAt een belevenissen marlies, ik ben er gewoon stil van.
    Je bent tov(ehhh)toch echt een evangelist hoor, het is mooi dat God gewoon doet wat je vraagt als het naar zijn wil is. ik ben erg onder de indruk van je verhalen en kijk uit naar de foto,s. kijk uit doe voorzichtig en al die andere waarschuwingen die je al hebt gehad. dikke kus ma

  • 13 Augustus 2008 - 22:21

    Piets:

    Wat een stad, hè, al dat gekrioel. Nog veel plezier en genieten gewenst.

  • 14 Augustus 2008 - 14:17

    Janneke:

    Hoi lieve Marlies,
    Geweldig goed dat je dit nu mag meemaken. Lekker genieten elke dag. je maakt heel veel mee en komt als een ervaren reiziger terug! Geweldig dat je tot zegen mag zijn om wie je bent!
    Tot ziens!

  • 14 Augustus 2008 - 20:07

    Pascal:

    Hoi lieverd.

    Het verhaal over de trein is echt geweldig!
    Ik zie uit naar de foto's van het mooie land.

    Vandaag de sleutels gekregen. Het gaat nu echt beginnen!

    Kus.

    Pascal.

  • 15 Augustus 2008 - 04:59

    Marlies:

    hey suze, tof dat je zo meeleest. Die geuren komen hier ook bekend voor. Kakkerlakken schijnen er ook te zijn, maar die zijn we gelukkig nog niet tegengekomen.

    oh en matthijs: 65 roepie is 1 euro, dus dan kan je zelf uitrekenen hoeveel 100 roepie is!

    Joepie pascal heeft de sleutel van zijn huis!! ik ben zooo benieuwd!

    liefs marlies

  • 16 Augustus 2008 - 19:40

    Christine:

    Heey Marliesje!
    Knetters, je hebt echt veel geschreven in de tijd dat ik weg was. Ik kan nu niet alles lezen, maar als ik even snel lees, ziet het er indrukwekkend uit!
    Ik ben nu even thuis en ga morgen weer weg.
    Vakantie was echt tof, ik heb gelift naar Boedapest vanuit Italie, supervet!
    Nou, geniet er nog van en tot over twee weken ofzo? Wanneer kom je eigenlijk weer terug?
    x Chris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 61851

Voorgaande reizen:

01 Juni 2005 - 02 Juni 2005

Op avontuur!

Landen bezocht: