Avonturen met eenden en in hutongs - Reisverslag uit Peking, China van schaaaapie - WaarBenJij.nu Avonturen met eenden en in hutongs - Reisverslag uit Peking, China van schaaaapie - WaarBenJij.nu

Avonturen met eenden en in hutongs

24 April 2017 | China, Peking

Na een vlucht van 9,5 uur, luid pratende Chinezen en weinig slaap arriveerden we in Beijing! Vervolgens met trein en metro en een stukje lopen ons hostel gevonden. Behoorlijk brak, want geen slaap en hier werd het al ochtend (6 uur later dan in Nederland). Gelukkig konden we al snel in onze kamer en konden we ff lekker slapen.

Ons hostel staat in een hutong. Dat zijn wijkjes die in een vierkant gebouwd zijn met veel kleine hofjes waarin mooie tuinen verstopt zitten. Ons hostel heeft ook een mooie binnentuin waar onze kamer aan grenst.
's Avonds heeft een Chinese medewerkster van ons hostel eten voor ons besteld, dus we kregen lekkere noodles die geen noodles zijn maar toch wel lekker waren. 'Ordering in' is een soort levensstijl in China. Je ziet overal bezorgmannetjes op elektrische brommers de stad doorcrossen.

Na een nacht waarin we heeeeeel lang geslapen hebben, zijn we maandag op pad gegaan, Beijing verkennen. Dankzij lonely planet die ons een leuke route door hutongs voorschotelde kwamen we op hele leuke plekjes. Op een gegeven moment moesten we rechtsaf slaan, maar ja daar was alleen een rode deur. Om nou zomaar ergens naar binnen te gaan...maaaaar tuurlijk zou ik, ik niet zijn als ik gewoon die deur openduwde....daarachter was een hofje met een schattig gangetje naar een andere deur die weer uitkwam op de straat.
Uiteindelijk kwam de tocht uit bij de drum and Bell towers (zie foto's).

Vanavond hebben we heuse Peking eend gegeten. De kok sneed m aan tafel! Heel lekker. Hoewel ik nog niet echt met stokjes kan eten...Lydia is een pro! Uiteraard staat China bekend om haar rare eetgewoontes, dus kregen we ook de kop erbij geserveerd. Tja dan moet je natuurlijk wel even een drempeltje over...t was niet heel vies laten we t daar ophouden.

Lydia en ik hebben t heel gezellig en zien uit naar morgen, doel van de reis: rennen op de Chinese muur! We gaan mee met een tour, georganiseerd door ons hostel! Zin in!

Nog een ander positief punt: er heeft nog niemand over ons heen gerocheld!
Leuk beeld op straat: brommers met stuurverwarmers (foto).

Zonnetje van vandaag: Pascal. Omdat hij z'n verdriet niet eens kan verdrinken met alcohol, maar hij wel twee stukken zalm eet vanavond. En omdat hij uiteraard de liefde van m'n leven is :)

• 24 April 2017 - 14:50

Pascal:

Yes!!! De eerste en het zonnetje!!

• 24 April 2017 - 15:06

Gerrit En Gre Den Dekker:

Goede tweede!!! Leuk verhaal Marlies. En mooie foto's.

• 24 April 2017 - 15:17

Remi:

Waar zit de vind ik leuk knop?

• 24 April 2017 - 15:48

Maaike:

Lekkurrr

• 24 April 2017 - 15:49

Maaike:

wat eet je dan van zo'n kop?

• 24 April 2017 - 15:54

Lisette:

Klinkt super!!! Succes en veel plezier morgen bij het rennen over de muur :)

• 24 April 2017 - 19:13

Bettina:

renneeeehhhh

• 25 April 2017 - 00:17

Marlies:

Tja Maaike dat blijft de vraag....

• 25 April 2017 - 11:49

Jorine:

WAT GAAF. Pekingeend MET kop.. Mmmm.. Hoe smaakte het koppie dan?
    Ben heeeeel benieuwd naar jullie avontuur op de muur!

• 25 April 2017 - 13:09

Geert:

Wat fijn zeg, ziet er goed uit!

• 26 April 2017 - 08:25

Janneke:

Leuk om mee te kunnen lezen zeg!

• 26 April 2017 - 13:33

Wil En Bert:

Spreken jullie inmiddels al Chinees?

• 29 April 2017 - 13:58

Maria:

Peking eend? Receptje!!! Hier genoeg eenden in de vijver de er soms smakelijk uitzien..

• 24 Mei 2017 - 21:04

Ans:

Wat leuk om te lezen.. ik kom er vandaag achter dat je me deze link had gestuurd, dus ik ga even een inhaalslag maken :)
    En wat een lief zonnetje van de dag ❤️