Beware of the camels near the road! - Reisverslag uit New Delhi, India van schaaaapie - WaarBenJij.nu Beware of the camels near the road! - Reisverslag uit New Delhi, India van schaaaapie - WaarBenJij.nu

Beware of the camels near the road!

Door: Marlies

19 Augustus 2008 | India, New Delhi

Weer terug in Delhi, na een trip van vier dagen door Rajastan (provincie in India) Het was heel tof! Super lekker weer!

We gingen weg op zaterdagochtend half 7. We hadden een taxi + driver gefixed voor vier dagen. De taxi was echt zo'n oude klassieke auto, ambassador geloof ik dat het heet. Met de driver mr. Singh. We hadden net de bollywoodfilm Singh is King gezien dus wij waren helemaal happy (grapje voor insiders....)
Mr. Singh bleek algauw niet zo goed engels te spreken als gedacht en daardoor begreep hij ons vaak niet...heeeeeeeeeel vervelend... Maar goed na 250 km (lees 5 uur) in de auto gezeten te hebben, vele apen, slangenbezweerders en kamelen te hebben gezien kwamen we eindelijk aan in Agra. Agra, de stad van de Taj Mahal. Maar ook van de stank, rommel, irritante mannen en vieze hotels. Althans degene waar wij verbleven. Ons bed had nog de lakens van de gasten die voor ons in de kamer waren verbleven. Ik denk dat ze rijst heel lekker vonden, want het bed lag er vol mee.
Na nog wat andere gasten welkom te hebben geheten in onze hotelkamer (lees: mieren groot en klein, salamanders, muggen en zelfs een duif in de badkamer) gingen we eindelijk naar de Taj Mahal.

En tja hij is prachtig. Je moet de foto's maar bekijken.

Na de nacht doorgebracht te hebben op een plank (lees bed) gingen we richting Jaipur. Dit ligt meer in het westen van Rajastan. Het leuke van de taxi is dat we echt door het platteland trokken. Vrouwen in prachtige sari's aan het werk op het land. Vele wagens volgeladen met balen gras of bossen met takken, getrokken door kamelen. Een enkele olifant kwamen we ook nog tegen. Echt geweldig. En dan het groen, de bergen, de bloemen, Super!! Echt heel erg mooi.
Halverwege onze reis richting Jaipur zijn we gestopt bij een wildlife park. Denk niet gelijk aan tijgers en olifanten, maar meer aan vogels, krokodillen (hebben we helaas niet gezien) ooievaars, gazelles, prairiehonden en lepelaars. We konden daar een fiets huren en zo hebben we een kilometer of 8 gefietst door het park. Echt supermooi om te zien.
Na 250 km (lees zo'n uur of 6) kwamen we dan eindelijk aan in Jaipur. Pink city, wordt de oude stad ook wel genoemd. En hij is ook echt pink. Hele mooie oude gebouwen in het roze of rood. Dezelfde dag hebben we ook nog het paleis bekeken. Tja wat moet je erover zeggen. Lekker roze!

Mr. Singh had deze keer wat beter zijn best gedaan om een hotel te zoeken, want nu hadden we een grote kamer in een guest house met een schone badkamer en zelfs lakens op het bed. Als je onze deur open deed was er een klein binnenplaatsje waar je 's avonds lekker kon zitten. Mr. Singh wilde graag met ons drinken en nadat we hem duidelijk gemaakt hadden dat we ECHT geen whiskey lusten, maar liever wijn, kwam hij 's avonds toch aan met whiskey. Tja en dan moet je het toch echt drinken, wij mixen met cola, maar goed het blijft smerig. Dus na een glaasje hielden we het voor gezien haha.
Maandag gingen we richting Amber Fort dat is een fort net buiten Jaipur. Volgens mr. Singh kon je hier een olifantensafari maken. Maar toen we er aankwamen, waren de olifanten net op weg naar beneden om die dag ook niet meer terug te komen. Dus moesten we naar boven lopen. Wat een spectaculair uitzicht hadden we. Echt prachtig! (again: check the pictures)

Na een tijdje zijn we naar beneden gegaan en heeft mr. Singh ons weer afgezet in de stad waar we nog heerlijk geshopt hebben. We kwamen per ongeluk terecht op een groentemarktje, ver weg van alle irritante toeristenshops, en kwamen we een vriendelijke man tegen die een eigen zilvermakerij of juwelierswinkeltje had. We mochten even bij hem boven kijken. Daar waren een stuk of 10 mannen aan het werk. Loeiheet was het daar. Maar wel tof om te zien hoe ze dat doen. Hij exporteerde ook naar Nederland. Supermooi en leuk om te zien.

Tja en aan zo'n trip komt ook weer een eind, en dat was vandaag. Vanmorgen om half 10 reden we weg richting Delhi en kwamen we om 15.15 aan. (250 km) De wegen zijn echt bizar slecht en mr. Singh rijdt maar 80 km per uur, dus je begrijpt wel dat we nu een beetje gaar zijn. We slapen weer in hetzelfde hotel als vorige week en dat is gewoon oke. Je voelt geen plank als je op bed ligt, ja heel in de verte, maar het matras is lekker zacht!!
Morgen laatste dagje. Een beetje wat laatste souvenirs kopen en de oude stad bekijken en dan om 22.00 de taxi naar het vliegveld.

Het was een geweldige maand. Het lijkt ook wel of ik hier veel langer ben dan een maand. Het voelt ook vertrouwd. Mensen zijn over het algemeen heel vriendelijk en als je de nood van de mensen ziet, dan zou je het liefst hier willen blijven om te helpen. Maar goed de plicht roept weer in Nederland, en het is ook leuk om iedereen daar weer te zien. Maar het buitenland blijft toch echt in mijn bloed zitten.........

Zonnetjes van de week:

Al mijn collega's die zo leuk mee lezen!!!!

Aju en tot donderdag!

Marlies

• 19 Augustus 2008 - 11:09

Tante Arja:

Hallo Marlies,
    Matthijs is naar de film, Simone op vakantie dus dit is mijn kans om eerste te worden.
    Wat een belevenissen weer. Leuke en mooie dingen maar ook enge dieren (beesten in je slaapkamer). Maar goed, jullie zijn jong. Ik wist niet dat je alweeer zo snel naar huis komt, ik dacht dat je nog een week bleef.
    Maar je bent van harte welkom in Nederland. Wij kijken uit naar je verhalen en foto's.
    Dus snel tot ziens en goede reis.
    Liefs, tante Ar.

• 19 Augustus 2008 - 12:35

Matthijs:

Wiehoe, het blijft in de familie, de eerste plaats.
    Ik kom wel een keer uitgebreid foto's kijken.

• 19 Augustus 2008 - 12:41

Ma:

Lieve meid, wat een verhalen, en wat een avontuur, het lijkt het verhaal wel van 80 dagen de wereld rond maar dan India zoveel heb je mee gemaakt kon je rug die slechte bedden wel aan.
    Ik kan me voorstellen dat je daar zou willen blijven als je de nood ziet.Maar hier wordt ook weer met spanning naar je uitgekeken. we komen je van schiphol ophalen dus kijk naar ons uit. helaas geen eerste ,maar tweede is ook niet slecht toch?

• 19 Augustus 2008 - 12:42

Ma:

o,nee toch nog derde

• 22 Augustus 2008 - 16:33

Leon:

Gelden oud-collega's ook??haha
    Marlies heb genoten van je verhalen joh!! Niet normaal, ben heel erg benieuwd naar de foto's!

gr. Leon

• 03 September 2008 - 10:17

Piets Bakker:

Wil je heel graag ontmoeten.
    Hoe was het op school?
    Sta je weer met 2 benen in Nederland op de grond?

Liefs van Piets. Doei!

• 03 September 2008 - 17:25

Conny:

Hey Marlies,

Wat een prachtige verhalen!!en wat een overgang moet dat weer voor je zijn op school in Nederland. Ik ben erg benieuwd naar je foto's. tot morgen.
    Leuk dat je met een oud leerling van de Kim hebt gewerkt..

Conny