Feels like home - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van schaaaapie - WaarBenJij.nu Feels like home - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van schaaaapie - WaarBenJij.nu

Feels like home

Door: schaaaapie

02 Mei 2006 | Israel, Jeruzalem

Alweer een nieuw bericht van mij! VAndaag was het memorialday voor de soldaten die gesneuveld zijn. Dat betekent dat er gisteravond om 8 uur en vanmorgen om 11 uur de sirene gaat en dat al het verkeer stopt en alle mensen stilstaan. Onderwijl gaat er een sirene. Op dit moment (de zon is net onder) zit ik met een flikkerende chai in het internetcafe, omdat er na memorial day independence day komt! Groot feest op kikar Zion (Sions plein) Er komt straks een of ander dancegebeuren.. Ben benieuwd!

Goed dit in het kort over memorialday en independence day. Afgelopen dagen hebben we echt al heel veel ondernomen. Al heel veel bekende mensen gesproken! H en I, en Jellina en andere mensen van deze organisatie. Zondagavond heb ik Ofra ontmoet. Zij was een van de bewoners van Alyn waar ik heb gewerkt. We hebben gezellig wat gedronken in een cafeetje. Was zo enorm gezellig, gewoon zo natuurlijk weer. Ze is echt niets veranderd. We hebben lekker gekletst over van alles en nog wat. Volgende week ga ik een middagje naar Alyn toe om te kijken hoe het met de rest gaat. Met Ofra had ik gewoon een speciale band, dat klikte gewoon enorm goed! Echt tof!

Ik heb mijn ouders deze dagen rondgeleid in de oude en nieuwe stad. Was verbaasd dat ik alles nog zo goed wist. Zeker in de oude stad is het een wirwar van straatjes, maar kon toch alles goed vinden. Het voelt allemaal zo vertrouwd. Alsof ik nooit weg geweest ben... Het was ook zo leuk om Jellina weer te spreken en gewoon weer in het huis te zijn waar ik drie maanden heb gewoond. Heel apart!

Donderdag en vrijdag gaan we naar Galilea, gaan we Earl weer een bezoekje brengen! Ik kijk uit naar zijn famous chocolatecake.

Nou dit was het wel weer zo ongeveer!

Leila Tov!

Marlies

• 02 Mei 2006 - 18:19

MArlies:

oh en Marc, meen je dat serieus?? Ik heb wel het emailadres van deze mensen. zal ik je nog wel sturen..

• 02 Mei 2006 - 18:25

Marc:

Marlies,

Natuurlijk meen ik dat ! alvast veel dank
    Eindelijk eens de eerste die reageert !
    Nu eerst je verhaal lezen.
    groeten,
    marc

• 02 Mei 2006 - 18:47

Tante Arja:

Hallo alledrie,
    Ben net terug van een dagje camping bij Mirjam. even kijken of er nog nieuws is, en ja hoor, er is een berichtje. Wij zijn zo benieuwd hoe het allemaal gaat. Je vertelt weel heel veel over jezelf, maar ik ben ook benieuwd hoe je ouders het vinden. Hier gaat alles goed , het wordt prachtig weer de komende week, gelukkig. Verder de groeten van en voor iedereen.
    Tante Ar.

• 02 Mei 2006 - 18:47

Tante Arja:

Hallo alledrie,
    Tante Ar.

• 02 Mei 2006 - 19:53

Marco:

He marlies pa en ma, hier een berichtje van mij, nog een dagje werken en dan vakantie joepieeeee,leuk dat jullie het zo naar julllie zin hebben, ik ben dan wel niet in israel maar ik wel je favoriete snack gehad vandaag(falafel) op de open dag van onze israelische leveranciers,het was echt heerlijk.
    Veel groetjes van ons en tot kijk

• 02 Mei 2006 - 21:36

Piets Bakker:

Wij waren 8 jaar geleden ook op independenceday in Jeruzalem. We zongen op straat het Hatikwa en het Wilhelmus en een formatie vliegtuigen vloog over in de vorm van 50.'s avonds was er vuurwerk.
    Lieve alledrie, fijn dat jullie zo genieten.

Piets.

• 03 Mei 2006 - 10:38

Eelco:

Het lijkt een gewoonte te worden om berichten twee keer te plaatsen..

• 03 Mei 2006 - 10:38

Eelco:

Het lijkt een gewoonte te worden om berichten twee keer te plaatsen..

• 03 Mei 2006 - 13:02

Marc:

Eelco,

Ik denk dat Marlies haar bericht met opzet 2 keer doorstuurt. Zo zijn er 2 gelukkigen die denken dat ze als eerste reageren.

• 03 Mei 2006 - 14:44

Hey Marc.
    Zou zo maar kunnen he!! Maarre niet alleen Marlies doet dat he..

Hey Marlies,
    Tof om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!! Ik zal niet teveel typen, want je kunt je tijd nu wel anders besteden, toch? Haha, hey groeten,

• 04 Mei 2006 - 07:32

Marjolein:

heej marlies, hier een berichtje uit Zuid-Afrika!
    geniet lekker nog van je vakantie!! t klinkt allemaal echt super!!
    veel liefs,
    Marjolein

• 05 Mei 2006 - 15:43

Christine:

Hey Marliesje,

Gelukkig heb je het nog steeds naar je zin... ik had ook niet anders verwacht eigenlijk... wel heel leuk dat je iedereen weer spreekt!

En bedankt voor je kaartje!!

Ik ga nu werken... blegh!

Doei! x Chris

• 05 Mei 2006 - 18:45

Pascal:

Hey Marlies!

Fijn dat het daar zo ouderwets gezellig is.
    Ik zie nu al uit naar alle verhalen.

Ik kan ook haast niet wachten op de tassen met cd's die je voor mij mee gaat nemen :)

Doe je ouders de groeten.

GreetZ!

Pascal.