Feels like home - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van schaaaapie - WaarBenJij.nu Feels like home - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van schaaaapie - WaarBenJij.nu

Feels like home

Door: schaaaapie

Blijf op de hoogte en volg

02 Mei 2006 | Israel, Jeruzalem

Alweer een nieuw bericht van mij! VAndaag was het memorialday voor de soldaten die gesneuveld zijn. Dat betekent dat er gisteravond om 8 uur en vanmorgen om 11 uur de sirene gaat en dat al het verkeer stopt en alle mensen stilstaan. Onderwijl gaat er een sirene. Op dit moment (de zon is net onder) zit ik met een flikkerende chai in het internetcafe, omdat er na memorial day independence day komt! Groot feest op kikar Zion (Sions plein) Er komt straks een of ander dancegebeuren.. Ben benieuwd!

Goed dit in het kort over memorialday en independence day. Afgelopen dagen hebben we echt al heel veel ondernomen. Al heel veel bekende mensen gesproken! H en I, en Jellina en andere mensen van deze organisatie. Zondagavond heb ik Ofra ontmoet. Zij was een van de bewoners van Alyn waar ik heb gewerkt. We hebben gezellig wat gedronken in een cafeetje. Was zo enorm gezellig, gewoon zo natuurlijk weer. Ze is echt niets veranderd. We hebben lekker gekletst over van alles en nog wat. Volgende week ga ik een middagje naar Alyn toe om te kijken hoe het met de rest gaat. Met Ofra had ik gewoon een speciale band, dat klikte gewoon enorm goed! Echt tof!

Ik heb mijn ouders deze dagen rondgeleid in de oude en nieuwe stad. Was verbaasd dat ik alles nog zo goed wist. Zeker in de oude stad is het een wirwar van straatjes, maar kon toch alles goed vinden. Het voelt allemaal zo vertrouwd. Alsof ik nooit weg geweest ben... Het was ook zo leuk om Jellina weer te spreken en gewoon weer in het huis te zijn waar ik drie maanden heb gewoond. Heel apart!

Donderdag en vrijdag gaan we naar Galilea, gaan we Earl weer een bezoekje brengen! Ik kijk uit naar zijn famous chocolatecake.

Nou dit was het wel weer zo ongeveer!

Leila Tov!

Marlies

  • 02 Mei 2006 - 19:10

    Wouter En Bettina:

    jaaaaaa nu ben ik een keer de eerste!!! Het moest er een keer van komen natuurlijk!! Heb net Pa aan de telefoon gehad en gehoord dat alles goed gaat! Mooi zo. Nog veel plezier en de groetjes van hiero

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 64
Totaal aantal bezoekers 61881

Voorgaande reizen:

01 Juni 2005 - 02 Juni 2005

Op avontuur!

Landen bezocht: