Marlies in de wildernis.... - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van schaaaapie - WaarBenJij.nu Marlies in de wildernis.... - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van schaaaapie - WaarBenJij.nu

Marlies in de wildernis....

Door: schaaaapie

Blijf op de hoogte en volg

18 Augustus 2005 | Israel, Jeruzalem

Hallo allemaal! Hoe is het daar in Nederland? Nou jullie weten vast wel hoe het met mij gaat, want het wordt natuurlijk een beetje saai om dit steeds te zeggen. Deze week was echt een topweek!

Donderdag had ik een beetje een mindere dag helaas. Omdat mijn pijnstillers op zijn had ik weer ontzettend veel pijn. We hebben toen naar de dokter gebeld, omdat het niet uit te houden was. Zeker niet omdat we ook naar de Negev zouden gaan. Gelukkig kreeg ik een herhalingsrecept van de dokter en kan ik weer 20 dagen overleven!

Afgelopen vrijdag zijn Lize, Jellina en ik weer heerlijk wezen zwemmen in het zwembad in de buurt. Gelukkig was het niet heel druk en hebben we gewoon lekker gerelaxte daar! En 's avonds natuurlijk weer sjabbat gevierd.

En dan eindelijk de tocht waar we al vanaf het begin naar hadden uitgekeken: The desert!!! We hadden voor twee dagen een auto gehuurd die door Jeroen bestuurd werd. Omdat de auto wat duurder uitgevallen was dan gepland konden we er geen tweede nacht aan vast plakken. We hadden wel allemaal drie dagen vrij dus de tweede nacht zouden we gewoon thuis doorbrengen en de derde dag weer op stap gaan. Maandagochtend zaten we vol spanning te wachten op de auto. We zouden rond half negen weggaan, maar door allerlei problemen met de borg reden we pas rond half 11 richting de woestijn. Maar goed dat mocht hem de pet niet drukken (volgens Jellina) maar in normaal Nederlands: dat mocht de pret niet drukken. Flessen water hadden we van tevoren al ruim ingeslagen dus echt dorst lijden zouden we niet. We hadden een heerlijke auto met airco, en dat heb je dan ook wel nodig in de woestijn. (dat weet jij ook he Lize)
We reden Jeruzalem uit en kwamen eigenlijk gelijk in de woestijn terecht. Niet te beschrijven hoe mooi! Het is een rotswoestijn en niet zozeer een zandwoestijn, dus de bergen en het hele landschap was echt fantastisch. Als je onder die grote rotsen staat voel je je echt zo klein, maar tegelijk kan ik ook heel duidelijk de grootheid van God daarin zien. Zo mooi, het raakt(e) me! Zelfs als bergen en heuvelen wankelen de trouw van God blijft bestaan. Heel gaaf om dit te beseffen.
Het landschap is ook met geen ander landschap te vergelijken. Het is niet met woorden te vangen.

Ons eerste doel was Mamshit, dit is een opgegraven stad uit de tijd van de Nabateers. Ze beschermden de karavanen op de specerijenroute. Heel leuk was ook dat we een karavaan van kamelen in de verte zagen aankomen. Langs de wegen staan ook borden dat je moet uitkijken voor overstekende kamelen. Heel grappig is dat!
Toen we verder reden kwamen we langs de dode zee. We zijn er nog niet in geweest, maar dat komt nog… Onze volgende doel was sde boker. Hier ligt Ben Gurion, de eerste minister president van Israכl, begraven. Vanaf zijn begraafplaats heb je een prachtig uitzicht over de woestijn van Sin. Heel apart om te bedenken dat het volk Israכl veertig jaar door de woestijn heeft moeten trekken. Gelukkig hadden ze een wolkkolom boven zich gedurende de dag om hen te beschermen tegen de hitte en een vuurkolom boven zich om hen te beschermen tegen de kou 's nachts.
Hierna zijn we langzamerhand terug gereden naar onze kampeerplaats voor de nacht. Een miljoen sterren hotel op de rand van Wadi Zeelim. Echt gaaf! 's Avonds hebben we rond het kampvuur nog een aantal liedjes gezongen en toen was het tijd om naar bed te gaan. Nou daar lagen we dan onder de sterren! We werden al bang gemaakt door enge wolvenverhalen…. Haha. De sterrenhemel is prachtig, vooral rond een uur of 4 in de morgen. Er zijn helemaal geen lichten te zien dus het is helder en je kan de sterren heel goed zien. Ik heb echt liggen genieten. Rond een uur of zes kwam de zon op en dat was helemaal geweldig. Wat een mooie kleuren in de lucht en ook op de stenen rondom ons! Wow! Een hele gave ervaring om zo'n nacht buiten te slapen!
We zijn die dag naar Massada geweest en naar de flowercave. Massada is gebouwd door Herodes op 400 meter hoogte. Hier had hij zijn paleis. Later is het beroemd geworden door de heldhaftige verdediging van de laatste Zeloten tegen de Romeinen.
De flowercave was heel bijzonder. Bijzonder mooi wel te verstaan. Onder de temperatuur van ongeveer 50 graden liepen we een heel stuk tussen rotsen. Je kan op de rotsen heel goed zien dat er regelmatig aardbevingen zijn. De rotsen bestaan uitbloem (waarmee je kan bakken) en het is dus heel erg wit daar! We kwamen uit bij de grot waar het pik echt pikdonker was. We moesten er in ganzenpas doorheen. Je kon helemaal niets zien, en kan me nu ook goed voorstellen hoe het is om blind te zijn. Best wel angstig!
Als afsluiting van de dag had Jeroen een geweldig idee. Hij leidde ons naar een poel met watervallen. Hier hebben we lekker met onze kleren aan in het water gelegen. Super!! Onder de watervallen liggen terwijl het water over heel je lichaam stroomt! Het duurt ook echt even voordat je lichaam is afgekoeld na die hitte! We hebben hier even lekker de tijd voor genomen. En onze kleren waren ook al weer droog toen we bij de auto aankwamen, omdat het zo ontzettend warm was.
Deze twee dagen hebben echt indruk op me gemaakt. Allereerst het geweldige landschap, de droogte, de hitte. De wildernis waar je in verblijft. Het is zo onherbergzaam en niet bewerkt door mensen. Dat spreekt me aan. Maar ook die nacht buiten was een hele aparte ervaring! God heeft alles zo prachtig gemaakt. Alle eer voor Hem!

De derde dag zouden we naar de dode zee en Ein Gedi gaan met de bus. We zouden rond 9 uur met de bus vertrekken, maar toen we uit ons bed kwamen waren we allemaal zo brak dat we besloten hebben dat we dit maar niet zouden doen. Ik voelde me echt heel trillerig en slap. Kwam waarschijnlijk door de hete zon die op mijn bolletje had geschenen.
Die dag hebben we lekker rustig aan gedaan. Lekker gechilled en 's middags zijn we nog even de oude stad in geweest. Dit keer zijn we naar de meest waarschijnlijke plaats van het laatste avondmaal geweest. Dit was echt een onderste bovenkamer. De bovenkamer is namelijk beneden en dat is ook wel waarschijnlijk, omdat Jeruzalem vroeger een stuk lager lag. Ook hebben we de laatste souvenirs ingeslagen op de sjoek.

's Avonds hebben Lize en ik weer enorm veel lol gehad om de video die we gemaakt hebben over de tocht door de woestijn. Ik ga die meiden echt zo missen!! We hebben al afgesproken dat we een aantal keren sjabbat met elkaar gaan vieren!!

Het zonnetje van de week…….mijn broer wouter. Omdat hij zo ontzettend heeft gezeurd om het zonnetje te worden. Maar eigenlijk is hij ook wel een beetje lief! (mag ik nu je auto lenen als je op vakantie gaat?! Haha)

Nou dit was mijn verhaal eigenlijk wel weer voor deze week. Aan de ene kant zie ik er naar uit om jullie allemaal weer te zien en aan de andere kant wil ik hier helemaal niet weg en zeker geen afscheid nemen van alle leuke mensen die ik hier heb ontmoet!
Maar ja aan alle leuke dingen komt een eind jammer genoeg!!

Tot de volgende keer maar weer, vriendjes en vriendinnetjes!

Marlies

  • 18 Augustus 2005 - 13:43

    ??:

    Wie is de eerste???

  • 18 Augustus 2005 - 13:43

    ??:

    IKKE!!!!!!

  • 18 Augustus 2005 - 13:51

    Marlies:

    en wie is ikke???

  • 18 Augustus 2005 - 13:51

    Marlies:

    en wouter ik verwacht wel de struisvogeldans van je!!

  • 18 Augustus 2005 - 13:53

    Simone:

    Zo ik heb de ??? de kans gegeven om eerste te worden dus hier dan mijn berichtje.
    Wat heb je weer een hoop meegemaakt ik kan me goed voorstellen dat je op ziet tegen naar huis gaan gezien alles wat je daar allemaal meemaakt.
    Maar echt Marlies je kunt je niet voorstellen hoe graag wij je wel weer willen zien.
    Goed dat je het zo naar je zin hebt gehad in de woestijn en dat het je verwachtingen heeft overtroffen.

    Hier is het vandaag schitterend weer en kunnen wij dus ook genieten van een goed temperatuurtje met een lekker zonnetje!!
    Verder gaat alles zijn of haar gangetje.

    Nou Wouter gefeliciteerd met je zonnetjesschap als je maar lang genoeg zeurt samen met je vrouw. Maar ik weet zeker dat Marco jaloers is dus die moet ook maar gaan zeuren misschien dat het helpt de tijd begint te dringen.
    In ieder geval is hij wel mijn zonnetje dus dat maakt al een hoop goed..

    Nou Marlies de komende week werkse en geniet er van de tijd vliegt voorbij.

    Hele dikke kus

  • 18 Augustus 2005 - 13:57

    Ryan:

    He Tante Marlies,

    Eindelijk gaat het opschieten bijna kom je thuis, hiep hiep hoera.
    Ik mis je heel erg.
    Ik ben zo groot geworden en mijn zus ook.
    Vorige week heb ik mijn speen weggegooid en de week daarvoor mijn fles en de meneer de olifant zat zo vol met gaten dat ik nu met die van opa en oma koster kroel.
    Dus je ziet het de tijd staat niet stil.
    En mijn zus is ook groot geworden je zult ze wel niet meer herkennen.

    Nou dikke kus en een handkus opweg voor jou en een dikke knuf van mijn zusje Joy.
    Doei tot snel twee weekjes nog.......

  • 18 Augustus 2005 - 14:11

    Eelco:

    Hmm 3e niet slecht!!

  • 18 Augustus 2005 - 14:18

    Ikke:

    Ikke is ikke!!

  • 18 Augustus 2005 - 14:18

    Laura:

    Hoii,
    Wat een belevenissen allemaal weer :) Het klinkt helemaal geweldig in ieder geval!! Eindelijk begint hier in nederland de temperatuur een beetje op te lopen, voor hoe lang dat gaat duren... Maar het is wel heel lekker ;)
    Geniet nog maar goed van die laatste weekjes in Israël!! Kom ook maar weer snel terug, want we missen je hoor !!! :)
    Dikke knuffel

  • 18 Augustus 2005 - 14:23

    Cees En Janneke:

    Zo eindelijk weer eens een berichtje van ons na de vakantie. We hebben genoten van je reisverslag leuk om zo een beetje met je mee te reizen door de woestijn.Jij voelt je nu een beetje verdeeld wanneer je denkt aan het naderende afscheid maar ik weet zeker dat je in je hart nooit afscheid hoeft te nemen omdat alles gewoon verweven wordt in het leven wat je hier weer leven gaat. We zijn heel benieuwd hoe dat gebruikt gaat worden.Geniet zo veel mogelijk en haal eruit wat er nog in zit.( voor zover je rug dit toelaat)
    Heel veel liefs van ons.

  • 18 Augustus 2005 - 14:25

    Irene:

    Nee hoor Marlies, ik ben Ikke! Ik volg nog steeds al je berichten, al zet ik er zelf niet meer zo vaak een berichtje op. Ik vind het in ieder geval geweldig dat je het daar zo leuk hebt! Tis natuurlijk altijd jammer om zo'n leven daar te moeten verlaten, maar hier vindt iedereen het hartstikke cool dat je weer thuis komt! Nou, khoop dat je nog een hele fijne tijd hebt daar, en tot ziens.

    PS: Owh ja, dat wil ik nou al de hele tijd vragen: Marc C, kennen wij jou in papendrecht? of surfte je gewoon toevallig langs Marlies' site??

  • 18 Augustus 2005 - 15:13

    Vera:

    Hey marlies

    Kick man die woestijn lijkt me echt loeiheet. Als je straks thuiskomt herkent niemand je meer omdat je poepiebruin bent haha.
    Naja sterkte met je rug en nog ff genieten met de tijd die rest

    x Vera

  • 18 Augustus 2005 - 15:39

    Eelco:

    Hey Marlies,
    Ik heb net niet zoveel geschreven, want het is hier op m'n werk superdruk!! Nu ik overwerk maak ik er even iets meer tijd voor!! Je verhaal is echt geweldig, misschien moet je columnist worden, dan kunnen we wat langer van je verhalen genieten!! Je maakt me echt enthousiast om naar Israel te gaan, dat wil ik sowieso graag een keer doen!! Groetjes Eelco!!

  • 18 Augustus 2005 - 15:43

    Eelco:

    Oh ja, Simone is dan wel bijna altijd de eerste die reageert, maar ik ben wel (tot nu toe) steeds de degene die als laatste nog een reactie plaatst!! (Ja die melding onder zonnetje van de week komt ook van mij..). Wilde ik toch even kwijt!!
    Oh en Matthijs, fijne verjaardag he!!

  • 18 Augustus 2005 - 16:04

    Evelien:

    haaJ!! ik lees dat het dus allemaal heel gaaf is gelukkig maar!! HOop dat het nog heel mooi daar blijft

    groetjes Evelien

  • 18 Augustus 2005 - 17:11

    Andrea:

    Helaas voor Bettina... het werd erg druk op het werk dus helaas geen tijd meer om de site te checken.. En door de drukte heb ik mijn taak als assistent checker ook neer moeten leggen :( Maar wel tof voor Wouter! Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat hij al weer hard aan het oefenen is om DE DANS soepeltjes aan je te tonen als je terug bent! :D Leuk om je verhalen weer te lezen, Groetjes

  • 18 Augustus 2005 - 17:53

    Bettina:

    Jammer hoor!!!
    Ik had zo gehoopt de eerste te kunnen zijn. Ik heb vanaf vanochtend 7.50 uur tot vanmiddag 15.30 uur gekeken, zo ongeveer om de tien minuten. En net tijdens de overdracht en het in de file staan heb je je bericht gestuurd..... BALEN!
    Tof Simone, dat je wederom de eerste bent.
    Heel fijn dat Wouter het zonnetje is, hij is weer helemaal blij. En.... We kunnen eindelijk weer van de struisvogel genieten!!!!Hij denkt er zelfs al over na om een struisvogelpak te gaan huren voor je! hihi!
    Ik vind dit een van de mooiste verhalen Marlies. Die woestijn lijkt me zo gaaf!! In Afrika vond ik het ook geweldig en over twee weken zijn wij in de woestijn van Egypte. Lijkt me echt super. Ik hoop dat je hele mooie foto's zal hebben, ben erg benieuwd om je verhalen op foto te kunnen zien!
    nou tot het volgende verhaal en doe voorzichtig!!!


    Oh ja,voor mij is
    HET ZONNETJE VAN DE WEEK...
    Marco!!!!!

    liefs Bettina

  • 18 Augustus 2005 - 18:06

    Ole Ole:

    hehe, eindelijk is die het dan geworden....Nou Liesje, ik voel me zeer vereerd en ik straal van oor tot oor. Mijn leven kan niet meer stuk.. en over die dans... ik zal een prive voorstelling voor je geven van minimaal een half uur!!! Verheug je er maar vast op!! Mooi verhaal trouwens deze week. leuk!! Doeiiiiii en tot snel Wouter

    PS. Matthijs, feli jongen!!!

  • 18 Augustus 2005 - 19:38

    Marjan:

    Mag ik ook kijken naar je dans Wouter? Ik begin nu wel heel nieuwsgierig te worden wat daar nou zo speciaal aan is..

  • 18 Augustus 2005 - 21:21

    Christine (den Dekker):

    Hey Marliesjepiesje!

    Ik ben blij dat je weer snel terug komt! Dan kunnen wij de ooievaardans weer eens doen!

    Ja, andere mensen hier, jullie merken, in de familie den Dekker zit veel danstalent...

    Nou, ik ga slapen, ik moet morgen werken, bah.

    x Chris

  • 18 Augustus 2005 - 22:05

    Piets Bakker:

    hallo Marlies,

    Leuk, die mooi verslagen over de woestijn. Het roept goede herinneringen op. De Negevwoestijn is prachtig. Heel anders dan je eerst dacht, vond ik.
    Nog hele goede dagen, zonder pijn en groeten van Bas en Piets.

  • 19 Augustus 2005 - 09:50

    Matthijs:

    Zo, klinkt goed.
    Wat kleine onwaarheden in je verhaal, maar verder klinkt het weer goed. Jammer dat je niet naar de Dode Zee en Ein Gedi bent geweest. Ein Gedi is echt supermooi, daar hebben we zelfs klipgeiten gezien. En de Dode Zee is natuurlijk ook een belevenis. Maar het is wel leuk dat ik ook iets beleefd heb wat jij niet gedaan hebt. Dan heb ik toch iets eigens.

    Ik stel voor dat we een Marlies-den-Dekker-komt-terug-expositie-en -ontmoetingsdag houden. Dan kun je alle post en tekeningen die je hebt gehad laten zien (ik ben er namelijk erg trots op), en je foto's. Verder kunnen we dan allemaal genieten van Wouters struisvogeldans plus andere optredens. Het thema van deze dag is: "Return of the Marlies". Sprekers zullen zijn: Marlies den Dekker en Marc C. (want die willen we wel eens zien). Optredens door Wouter den Dekker, Theo Koverer (want die willen we ook wel eens zien) en een surpriseact. Kaarten zijn verkrijgbaar bij de bekende voorverkoopadressen. Wees er wel snel bij, anders zijn alle veldkaarten al weg!

  • 19 Augustus 2005 - 09:51

    Matthijs:

    Oh ja, en kom snel terug, want we missen je!

  • 19 Augustus 2005 - 09:52

    Matthijs:

    En iedereen bedankt voor de felicitaties (ook die nog gaan komen).

  • 19 Augustus 2005 - 09:53

    Matthijs:

    En nog veel sterkte met je rug en pas op in de zon.

  • 19 Augustus 2005 - 09:55

    Theo Kooverer:

    Hoi Marlies,
    we hebben je wel gemist op de Reveilweek hoor. Maar jij had het ook aardig naar je zin zo te zien. Ik ben na de Reveilweek nog 3 weken naar Zuid-Frankrijk geweest en net terug, maar Israel lijkt me nu toch wel veel mooier en leuker. Maar goed, je kunt niet alles hebben.

  • 19 Augustus 2005 - 09:55

    Matthijs:

    En nog even een berichtje omdat ik dan lekker vijf berichtjes op rij heb, dat is vast wel een record.

  • 19 Augustus 2005 - 10:34

    Eelco:

    Nou Marlies als je het nu nog niet weet, dan weet ik het ook niet meer...
    Oh ja bye the way, ik ga lunchen, dus eet smakelijk voor mij!!

    Wouter, ik vind ook dat iedereen de gelegenhied moet krijgen om je dans te zien hoor!! Goed idee van je Matthijs!!

    Doei!!

  • 19 Augustus 2005 - 10:54

    Marlies:

    sorry matthijs maar ik ga nog naar ein gedi en de dode zee haha!

  • 19 Augustus 2005 - 11:10

    Eelco:

    Zo dat was lekker, goede bekomst!! Haha die Marlies, You go girl!!

  • 19 Augustus 2005 - 12:09

    Tante Arja:

    Lieve Marlies,
    Waar en wanneer heb ik dat toch nog meer gelezen: "Ik wil jullie allemaal graag zien, maar hier wil ik eigenlijk niet weg". Het komt me bekend voor, volgens mij was het 8 maanden geleden van Maud.
    Wat me ook bekend voorkomt is de tekst dat zelfs als bergen en heuvelen wankelen Gods trouw blijft bestaan. Datzelfde heb ik in Zwitserland ook ervaren tussen de bergen. We hebben toch wel een goede band samen zeg. Verder gaat alles hier z'n gangetje. Gisteren een redelijk rustige verjaardag gehad. De was is bijna gestreken in de kast, en nu kunnen we ons weer aan gewone dagelijkse dingen gaan wijden.
    Fijn dat je het zo gerweldig vond in de woestijn. Ik had trouwens niet anders verwacht, want iedereen die daar geweest is vind het geweldig, niet in woorden uit te drukken.
    Als ik ooit nog eens naar Israel ga zal ik toch beslist naar de woestijn willen. Maar ja, 'als' is een vervelend woord. Marlies bedankt voor je prachtige verhaal en nog veel plezier in En Ghedi en op de Dode Zee.
    Geniet nog maar heel veel, want het is bijna over. Maar hier wacht je echt ook heel veel goeds en leuks. En misschien is ons bruin er dan ook nog niet af.
    Knuffel en liefs uit een regenachtig Papendrecht van Tante Ar en ome Johan.

  • 19 Augustus 2005 - 14:20

    Bokje:

    Hoi schaaaapie,

    We zijn weer naar ons eigen stalletje teruggekeerd. Foei, laat nou die NS weer es een brug niet dicht kunnen krijgen. We hebben tussen Duivendrecht en Schiphol wat heen en weergekacheld. Het Holland-gevoel was dadelijk weer terug. Eerst konden we niet over Leiden, wij terug. Toen kon het toch weer wel, brug was hersteld. Wij weer terug. Met een valiesje van maar acht (8) koffers. Tegen middernacht thuis na meer dan 24 uur reizen. Het voelde als een 40-jarige woestijnreis.
    (Fijn trouwens dat je terugzwaaide.)
    We hebben het heel bijzonder gehad. We hebben geleefd tussen de mensen, zijn mee naar gevangenissen geweest (ik had me vermomd), de premier is nog langs gekomen en we hebben het ZA volk nog toegesproken voor de radio.
    Hoewel het winterde (in het noorden vroor het 's nachts) hebben wij toch nog een ferme duik in de Indische Oceaan genomen. Bijna verpletterd op de rotsen, wist ik veel.
    De laatste nacht verbleven we in Hillbrow (Johannesberg). De kogels floten ons om de oren. Het zijn hier alleraardigste mensen!

    Liefs van Hotje en Totje!

  • 19 Augustus 2005 - 15:09

    Eelco:

    Prettig weekend allemaal!!

  • 19 Augustus 2005 - 20:39

    Ma:

    Lieve Marlies,
    Ga maar weer op de brievenbus letten want Ryan en ik hebben weer een prachtig plakwerk gemaakt. Liefs, Ryan en Ma

  • 20 Augustus 2005 - 14:39

    Marc C.:

    Hallo Marlies,

    Amai wat een leuk woestijnverhaal ! En dat terwijl we hier geteisterd worden door zware regenval (in de buurgemeente is het rampenplan in werking gesteld).
    Terug terzake, ook een massa's reacties, kortom veel leesgenot.
    Matthys, ook een fijne verjaardag, en voor mij mag je gerust al een kaart reserveren ...
    En Irene, proficiat met je supersnelle reactie ! Inderdaad ik ben toevallig bij de site van Marlies beland, op zoek naar info over Jeruzalem. Simone, Eelco, ... "ken" ik al een beetje. Ben jij ook familie van Marlies?
    Marlies, jou ongelofelijke verhaal is supertof, maar ik zou toch maar oppassen voor de zon. Volgens mij heb je last van een zonneslag (hallucinaties,fata morgana ...)!

    Groetjes,
    marc

  • 20 Augustus 2005 - 21:28

    Irene:

    Hoi Marc,
    Nee, ik heb mijn eigen maffe (maar wel lieve) familie. Marlies en ik behoren tot dezelfde kerkgemeente. Ook is zij in april met onze tienerclub meegeweest op kamp. Daar hebben we haar wat beter leren kennen. ( vooral in het griezelbos, hè Marlies :p)
    Tjonge zeg, dat het bij jullie zo regent! Ik ben blij dat het hier is opgehouden, nu school de komende week weer begint. (=bleh) Fietsen door de regen is ook niet alles!
    Groetjes,
    Irene

  • 21 Augustus 2005 - 06:46

    Marlies:

    ik vraag me nog steeds af wie marjan is! en wouter ik zie uit naar de struisvogeldans! dat weet je!
    kus marlies

    snik snik as woensdag is mijn laatste werkdag!! daarna ga ik nog even in mijn eentje jeruzalem verkennen en naar de dode zee en ein gedi en de volgende dag zit ik alweer in het vliegtuig! ik wil niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 21 Augustus 2005 - 06:59

    Marlies:

    hey luie donders kom eens uit je bed ik ben al drie uur aan het werk!! Sjonge jonge t is zeker zondag bij jullie?

  • 21 Augustus 2005 - 07:03

    Marlies:

    hey ryan! echt goed van jou dat je je speen niet meer hebt! ik ben trots op je! hoe gaat het met het plassen op hetpotje? ik ben benieuwd naar het plakwerkje dat je hebt gemaakt!! ik hou van jou en ik mis jou heel erg! gelukkig zie ik je al bijna weer! GEef je een dikke zoen aan je zusje van mij!! veel liefs tante marlies

  • 21 Augustus 2005 - 19:56

    Marc C.:

    Hallo Marlies,

    Ja blijkbaar is iedereen op zondag aan het luieriken, wordt de computer niet aangezet.
    Irene, de grootste waterellende is intussen achter de rug; troost je ook hier loopt de schoolvakantie teneinde.

    Marlies, geniet er nog van, onder een waterval liggen om af te koelen, hier is het een verre droom !
    ps een "speen" dat woord gebruiken wij hier niet, wij zeggen een tiete.

    groetjes

  • 22 Augustus 2005 - 06:16

    Tante Arja:

    Lieve Marlies,
    Toen jij al 3 uur aan het werk was was het bij ons nog geen 8 uur. Alhoewel, ik ken een heel lieve man die toen (8 uur nederlandse tijd)ook al 3 uur aan het werk was. Je ziet het, je staat niet alleen in het leven ook niet als je vroeg aan het werk bent. Nu ga ik ook aan het werk. Een fijne dag toegewenst.
    Liefs, tante Ar.

  • 22 Augustus 2005 - 08:43

    Simone:

    He hoe laat kunnen we je eigenlijk 31 aug op schiphol verwachten????

  • 22 Augustus 2005 - 09:58

    Jetje:

    lieve lies, we tellen de dagen af dat je terugkomt!! spandoeken liggen al te drogen, liedjes worden ingestudeerd, danspasjes uit ten treure (?) herhaald... ben zo benieuwd naar hoe je er uit ziet en hoe je praat en hoe je doet en hoe je lacht... ik ga lekker bij je blijven slapen de eerste nacht thuis, mag dat?? en zaterdag gaan wij op vakantie, maar je mag mee (!!!) als je toch nog niets te doen hebt... tot over 9 daagjes!
    dikke kus

  • 22 Augustus 2005 - 10:44

    Eelco:

    Hey marlies, Ik was zondag al vroeg op hoor!! Debbie en ik hebben solo gezongen en gespeeld bij ons in de gemeente!! Ik heb dus voor het eerst trompet gespeeld in de kerk en dat was supertof!! We hebben opw. 585 gespeeld/gezongen. Echt een supermooi nr!!
    Hey groetjes,

    Eelco.

  • 22 Augustus 2005 - 10:45

    Eelco:

    Marc C. Weet jij wat het betekent als een meisje het molentje doet? (Even kijken of je een echte belg bent, haha!!) GreetZ, Eelco.

  • 22 Augustus 2005 - 10:56

    Irene:

    Opwekking 585 rocks!!!

  • 22 Augustus 2005 - 11:35

    Marc C.:

    Eelco,

    Die opmerking van mij was er omdat wij alleen het woord speen gebruiken voor varkens ...
    Die uitdrukking van jou, is dit een echt Vlaams ? Je speelt met mijn voeten zeker, haha !!
    Marlies, nu blijkbaar velen uitkijken naar je thuiskomst ... verdwijnt jouw site van zodra je thuiskomt ? Dan dien ik vlug alle verhalen te downloaden. Hopelijk kunnen we dan volgend jaar terug genieten van je avonturen !!! Ik kijk al uit naar je volgende verhaal.

  • 22 Augustus 2005 - 12:31

    Matthijs:

    Tjonge, wat een nieuwe vriendschappen worden hier gesloten. De volgende "10 voor taal"-taalstrijd-tussen-nederland-en-vlaanderen bij jou Eelco. Verder baal ik dat er toch iemand tussen is gekomen in mijn mooie vijfklapper, maar goed, volgende bericht nieuwe kansen.

  • 22 Augustus 2005 - 12:36

    Matthijs:

    O ja, en even om mensen jaloers te maken:

    ik heb de nieuwe CD van Coldplay besteld voor slechts 12,99 en hij wordt deze week gratis thuisbezorgd.

  • 22 Augustus 2005 - 13:16

    Irene:

    Matthijs, je bent helemaal geweldig hoor! Ucheuche. Je moet alleen proberen om obstakels (zoals palen) uit de weg te gaan, hihi.

  • 22 Augustus 2005 - 13:19

    Irene:

    Oke, dat ziet er wel heel gemeen uit. Vooruit dan maar: Matthijs, af en toe ben je best wel een beetje geweldig!

  • 22 Augustus 2005 - 15:16

    Eelco:

    Haha lache met jullie, Theo en Matthijs, die Irene is toch ook best een lieverd he, dat merk je dan maar weer..

    Hey Marc, Jij bent in ieder geval niet roomser dan de Paus, maar je hebt het dus niet goed.. Maar ik geef toe het was wel een beetje een meisjesding (ik heb twee zussen, vandaar, voordat ik allerlei flauwe opmerkingen krijg). Maar goed het betekent dat ze de radslag doet (dat is een of andere gym oefening..

    Groeten,

    Eelco.

  • 22 Augustus 2005 - 15:17

    Eelco:

    P.S. Nederland heeft deze ronde van 10-voor-taal dus gewonnen!!

  • 22 Augustus 2005 - 16:23

    Pascal:

    Yoyo Marlies,

    We tellen af....

    We hebben ontzettend zin in de marliesterugkomdag met allerlei acts en andere kunstzinnige uitingen.
    ________

    Ik kan het niet laten om te vertellen dat ik de cd van Coldplay reeds heb....ik kon hem afhalen bij de musicstore voor slechts eur. 14,99 + gratis foto (de foto is van Coldplay uiteraard). Tja, het is wat duurder maar dat mag de pret niet drukken.

    Sorry voor deze opscheppende mededeling.

    Pascal.

  • 22 Augustus 2005 - 16:36

    Laura:

    Hallootjes,

    Irene mag ik even toevoegen, opwekking 625 is de allermooiste !!! ;)

    Enne Eelco, hoe durf je mij te vergeten !! Pas maar op, want over 2 weken kom ik samen met Irene een bezoekje brengen in jou kerk..... :)
    En helaas, de scholen zijn weer begonnen... :(
    groetjes aan iedereen, en Marlies we kijken uit naar je terugkomst !!

  • 22 Augustus 2005 - 16:40

    Irene:

    Ik stem in met alles wat je daar hebt geschreven! :p

  • 22 Augustus 2005 - 18:02

    Marc C.:

    Hallo Marlies,

    Al die reacties, ... we kijken eigenlijk steeds naar je website in de hoop nieuws van jou te vernemen en intussen kletsen we er dus maar onderling wat op los.
    groeten,
    marc

    ps Eelco, proficiat je hebt deze ronde gewonnen maar nog niet de eindronde !

  • 23 Augustus 2005 - 10:40

    Eelco:

    Hoi Laura!!

  • 23 Augustus 2005 - 10:41

    Eelco:

    Over 2 weken ben ik lekker op vakantie, maarre veel plezier he!!

    Marc, de stijd gaat door hoor, allée, zeker en vast!!

  • 23 Augustus 2005 - 10:43

    Eelco:

    Als we het dan toch over koopjes hebben: Ik heb pas een boeket van 20 witte rozen gekocht voor maar 2 Euro!! (Debbie was er ook blij mee).

    GreetZ,

    Eelco.

  • 23 Augustus 2005 - 10:46

    Eelco:

    Hey marlies,
    Ik zal jou ook nog even wat vertellen.. M'n eerste aanrijding in nu een feit.. Met een grote bus met dichte achterkant (waar de steiger in zat) reed ik achteruit toen onze schuur besloot om even een schouderklopje te geven. Gelukkig was het een oude bus en had ik de bouwtekeningen nog..

  • 23 Augustus 2005 - 10:47

    Eelco:

    Geintje, bus was van m'n werk en oud dus was niet erg.. Je zag het trouwens ook niet eens..

    Groetjes,

    Eelco.

  • 23 Augustus 2005 - 10:47

    Eelco:

    Ik ben trouwens aardig op weg om een nieuw record neer te zetten, Matthijs!!

  • 23 Augustus 2005 - 10:48

    Eelco:

    Nou vooruit nog eentje dan..

  • 23 Augustus 2005 - 10:48

    Eelco:

    Je hebt trouwens helemaal gelijk hoor Marc, over dat geklets hier, echt niet te geloven..

  • 23 Augustus 2005 - 10:49

    Eelco:

    Is het record nu een feit?

    Groet,

    Eelco.

  • 23 Augustus 2005 - 10:49

    Eelco:

    Met 10 op een rij kun je denk ik zeggen van wel!!

    That's all folks!!

  • 23 Augustus 2005 - 12:06

    Laura:

    Hoi Eelco :)
    Gefelici met je nieuwe record!! :p Maar ach je ziet ons vast nog wel eens,, maak je maar geen zorgen....
    Enne bij deze reserveer ik ook een kaartje voor de Marlies-den-Dekker-komt-terug-expositie-en -ontmoetingsdag ;)
    dag allemaal !!

  • 23 Augustus 2005 - 12:46

    Bettina:

    Ha ha ha ha, lollig

  • 23 Augustus 2005 - 12:47

    Bettina:

    was ikke de eerste ???

  • 23 Augustus 2005 - 12:48

    Bettina:

    ole ole ole ole ole

  • 23 Augustus 2005 - 12:49

    Bettina:

    schooon zussjuh !

  • 23 Augustus 2005 - 13:33

    Bert En Leonie:

    Hee Marlies,
    Tof dat je toch op onze bruiloft kan komen! We hebben d'r zin in!
    We missen je wel hoor!
    Vet avontuur heb je weer beleefd! Gaaf hor,

    Groetjes van ons

  • 23 Augustus 2005 - 15:47

    Matthijs:

    14,99 - 12,99 = 2,00
    Dat is dus twee euro vette winst! Kun je gewoon zo'n lekkere nieuwe McFlurry Rolo kopen bij de M'******ds! EN DAN HOU JE NOG WISSELGELD OVER OOK! Ik ben er helemaal lyrisch over. Wat een voordeel!
    Ik voel me een waardig zoon van Johan den Dekker.

  • 23 Augustus 2005 - 15:47

    Mysteryguest:

    Tjonge, hier ben ik lang niet meer geweest.
    Greetz.

  • 23 Augustus 2005 - 16:17

    Irene:

    Matthijs, we zijn trots op je hoor! Maar eh, MacFlurry M&M is veeeeeel lekker dan rolo!

  • 23 Augustus 2005 - 17:14

    Ro En Bea:

    Heeej Marlies!
    Je hebt echt veel fans he zeg! Wat wil je, met je mooi beschreven avonturen! Ik heb ze met veel plezier gelezen. En nu kom je alweer bijna terug, tis echt voorbij gevlogen he?! Succes nog, de laatste dagen en see you soon in het kouwe kikkerlandje. (ach we mogen nie klagen)

  • 23 Augustus 2005 - 18:21

    Eefje:

    heeej marlies!!!
    is het warm in de woestijn geweest zal vast wel;) al lekker bruin..? ik mis het gitaar spelen wel een beetje hoor!!!
    pff hier is de school alweer begonnen maarja, (de alpha begint dus ook weer bijna en dat is wel weer heel erg leuk!!)
    nou hopelijk zie ik je snel weer en nog leuke dagen daar en een goede terug reis.

    Groetjes + kusjes evelien

  • 24 Augustus 2005 - 06:43

    Tante Arja:

    Ha Marlies,
    Nog even het laatste nieuws doorgeven uit Papendrecht. Morgen gaat de nieuwe MCD open in de Oostpolder. Ik geloof zelfs dat Pietje Bell ook komt. Zo zie je maar, het wordt tijd dat je naar huis komt. Tot volgende week, tante Arja.

  • 24 Augustus 2005 - 08:34

    Simone:

    Ze kwamen zelfs bij ons aan de deur van MCD met een gevulde boodschappentas.

  • 24 Augustus 2005 - 09:57

    Marlies:

    mensen wat een reacties! morgen komt mijn nieuwe verhaal of vrijdag kan ook! ik wil nog wel even zeggen dat ik de cd van coldplay hier heb gekocht voor 50 shekel en dat is minder dan 10 euro! ik heb dus het record! haha

  • 24 Augustus 2005 - 10:39

    Eelco:

    Hey!! Ik was de enige echte Mistry Guest, Matthijs, dus die Mystry Guest van jou was er helemaal nog niet geweest!!

  • 24 Augustus 2005 - 10:41

    Eelco:

    Tja dit is m'n laatste dag hier op m'n werk voor de vakantie (wie wat bewaard die heeft wat..), maare dat houdt dus in dat ik je nieuwe verhaal niet kan lezen Marlies.. Misschien dat ik in een internetcafe kan checken of je bericht al geplaatst is, maar goed..

  • 24 Augustus 2005 - 10:43

    Eelco:

    Morgen heb ik nog een tentamen (Staal), dus ik ben niet meteen op vakantie, dus misschien kan ik thuis nog kijken!! Bidden jullie voor me, ik heb m'n best gedaan en wil heel graag een 7!! Thanks,

    Groetjes Eelco.

  • 24 Augustus 2005 - 10:44

    Eelco:

    Trouwens 10-voor-staal is ook wel leuk ipv 10-voor-taal, vind je niet, Marc?

  • 24 Augustus 2005 - 15:59

    Pascal:

    Ach, wat is nu eur. 2,00? Bovendien vind ik de Mcflurry helemaal niet lekker. Met recht kan ik ook nog eens zeggen dat ik van deze groep de eerste was die hem had....(met dus een gratis foto die op z'n minst eur. 5,00 waard is).

    Ik voel me Pascal Weeda. Uiterst goed dus.

    Ik heb er thuis nog 5. Dat moet een mooi gehoor zijn. Jazeker........

  • 24 Augustus 2005 - 17:08

    Wouter:

    als iedereen die cd van coldplay al heeft, dan kan ik hem vast wel van iemand kopieren.... ben ik klaar voor nog geen 2 euro!!!!

  • 24 Augustus 2005 - 18:32

    Marc C.:

    Marlies,

    je houd ons wel in spanning door het tijdstip van je volgende bericht geheim te houden, jij deugniete ! Maar ja, da's nu ook juist het spel hé (wie zal nu het snelst een reactie plaatsen?!). Wel jammer dat ik niet kan meedoen, want terug aan het werk.
    En Eelco, ik ben er klaar voor !



    Groeten,

  • 24 Augustus 2005 - 20:51

    Bettina:

    He mrlies
    Ik ben nu op mijn werk. Heb net gerapporteerd en bijna iedereen ligt op bed. Kan ik nog net ff op je site kijken. Ik zag dat ik 23 augustus ook wat onzinnige dingen naar je geschreven heb, maarre ik was aan het werk en ik denk dat mijn zeer gewaardeerde (?) collega dat op mijn naam heeft geschreven. Tsja, van je collega's moet je het maar hebben. Ik moet nu nog drie kwartier werken en dan mag ik lekker gaan slapen. Wouter en ik zijn druk bezig met voorbereiden op de vakantie. Leuk hoor!
    En weet je wat nog leuker is.... ik ben volgende week woensdag vrij dus ik kom je ook ophalen!!!! Je moete nog even laten weten of je er nog wel t'zelfde uitziet hoor, straks herkennen we je niet haha.
    Nou, ik ga even kijken of iedereen in zijn bed ligt hier. Veel liefs en doe nog snel alle dingen die je daar wil doen!! Ben je al naar de Dode Zee geweest? Nou we zullen het vast weer allemaal kunnen lezen!!
    dikke tut bettina
    Oan't neie kear!

  • 24 Augustus 2005 - 21:00

    Christine:

    Hey Marliesjepiesje,

    Ik hoop dat ik ook meekan je ophalen, alleen ik moet nog even regelen met mijn werk... ik weet morgen of ik moet werken en anders moet ik proberen of iemand anders voor me kan werken...

    Je ziet het wel dus...

    Doei! x Chris

  • 24 Augustus 2005 - 21:01

    Christine:

    YEAH! Baas boven baas, Wouter!
    Gefeliciteerd!

  • 24 Augustus 2005 - 21:24

    Eelco:

    Ga eens slapen joh Christine!!

    Je maakt je er wel erg makkelijk vanaf Bettina!

    Ik heb al een geweldige collectie aan CD's waar ik nog niet mee uitgeluisterd ben en hoef de nieuwste van Coldplay dus niet te kopen, ben ik ook niets kwijt, wat dacht je daarvan Wouter?

    Marc, je zult even moeten wachten, want ik ben voorlopig even voor het laatst op deze site.

    Ik ben uitgeleerd, maar helaas nog geen bericht van Marlies, nou weltrusten dan maar!!

    Groetjes Eelco.

  • 24 Augustus 2005 - 21:26

    Ronald MacDonald:

    De MacFlurry is wel lekker!! Nu ook een Big Tasty voor maar 2,50 Euro*!! (Moet je er wel 50ct bijleggen Matthijs)..




    * Met kortingsbon

  • 24 Augustus 2005 - 21:39

    Debbie:

    Hoi Marlies,
    Nog net voor middernacht plaats ik graag een bericht op je site. Nog 1 dag werken voor mij en dan heb ik eindelijk vakantie!! Ik ben er wel aan toe kan ik je zeggen.
    Het is nog wel even verzinnen of ik alles heb ingepakt. De koffer is klaar, maar er moet nog meer mee. Dus ik hoop dat we niets vergeten. En anders zijn er in Frankrijk ook winkels! Haha.
    Maar goed, als we terugkomen hopen we poepiebruin te zijn. En dan is iedereen weer wit. Behalve jij natuurlijk.
    Je krijgt een kaart en we zien je als we terug zijn.

    Liefs Debbie

  • 24 Augustus 2005 - 21:40

    Debbie:

    Ik wil eigenlijk het 100e berichtje plaatsen...

  • 24 Augustus 2005 - 21:40

    Debbie:

    Zou me dat lukken??

  • 24 Augustus 2005 - 21:40

    Debbie:

    Tenzij iemand me voor is...?!

  • 24 Augustus 2005 - 21:41

    Debbie:

    Maar dat zal wel niet, want iedereen ligt in zijn bedje...

  • 24 Augustus 2005 - 21:42

    Debbie:

    Alhoewel..???

  • 24 Augustus 2005 - 21:42

    Eelco:

    Yes!! Het 100e bericht is van mij! Maar kom Debbie we gaan nu slapen.
    Oke dan Eelco.
    Welterusten Marlies!
    Liefs Eelco en Debbie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 61821

Voorgaande reizen:

01 Juni 2005 - 02 Juni 2005

Op avontuur!

Landen bezocht: