pizza en andere avonturen in de oude stad - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van schaaaapie - WaarBenJij.nu pizza en andere avonturen in de oude stad - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van schaaaapie - WaarBenJij.nu

pizza en andere avonturen in de oude stad

Door: schaaaapie

27 Juli 2005 | Israel, Jeruzalem

Dit keer een wat vroeger berichtje van mij. De volgende twee dagen ben ik namelijk erg druk met andere dingen, dus vandaar op woensdag al mijn weekbericht! Hoe is het daar in Nederland? Is het nog een beetje lekker weer of valt het tegen? Ik ben zo benieuwd hoe de reveilweek is (geweest)……
Hier in Jeruzalem is het natuurlijk heerlijk warm, maar het is wel uit te houden.

Vorige week donderdag stond mijn eerste nachtdienst op het programma. Spannend…. Ik moest om 23:00 beginnen en dan werken tot 7:00 de volgende ochtend. Daarbij was ik ook nog de enige vrouw, dus dat was best een verantwoording.Tot mijn grote verbazing vloog de tijd echt om. De meiden die op mijn afdeling wonen gaan pas laat naar bed dus voordat ik daar mee klaar was, was het ongeveer 3:00. Toen kon ik lekker gaan slapen, dus heb een aantal stoelen tegen elkaar geschoven en heb getracht wat te slapen. Ik moest er nog twee keer uit, omdat er gebeld werd door een aantal meiden. Om zes uur ging ik uit mijn 'bed' en toen was het eigenlijk zo 7:00. Ik vond het eigenlijk best leuk om 's nachts te werken, het is heel relaxed. En wat heel grappig was, ik ging weg van huis toen iedereen naar bed ging en ik kwam terug toen iedereen aan het ontbijt zat. Dus ik kon gelijk aanschuiven. Daarna ben ik natuurlijk gelijk mijn bed ingedoken. Ik werd rond half 12 wakker en toen ben ik met Lize en Jellina naar het zwembad geweest. Het zwembad is hier echt een soort van luxe, je betaalt er ook 50 nis voor (=10 euro). Maar goed dat was wel even een lekker relaxed middagje.
En dan komt altijd de gezelligste avond van de week……..Sjabbat! Sommige mensen vragen of ik hier lekker eet, nou geloof me ik heb nog nooit zo lekker gegeten als hier!!(sorry ma) J. is echt een megagoede kok! Ik eet hier zelfs macaroni haha. Elke avond is het weer een verrassing wat er op tafel komt te staan en vooral op sjabbat. Dan krijgen we namelijk meestal wat extra's mjam mjam! Daarna zingen en bidden we nog met elkaar en dat is echt zo tof!!

Zaterdag is echt onze spelletjes dag. Het is eigenlijk ook net een soort zondag. Alleen de rust is hier echt veel duidelijker aanwezig als in Nederland. Wanneer op vrijdagavond rond 19:00 de toeter voor de sjabbat luidt, is het echt rustig in een drukke stad als Jeruzalem. Dat zou ik me echt niet voor kunnen stellen in Amsterdam…Ik kom dan ook altijd echt tot rust op Sjabbat. Het is gewoon lekker gezellig, en afgelopen sjabbat hadden we een gast bij ons uit de kerk. Ze komt uit Amerika en studeert hier aan de hebreeuwse universiteit. Leuk om gewoon zo iemand te leren kennen.

Zondag en maandag zijn weer gewone werkdagen voor mij. Ik begin er nu aan te wennen dat zondag een werkdag is. In het begin was dat heel vreemd. Heel deze week heb ik avonddiensten, dat betekent dat ik om 15:00 moet beginnen en om 23:00 klaar ben. En de afgelopen avonden waren zo gezellig! Ik heb echt lekker gewerkt. Het was gezellig met de meiden, maar ook met de collega's. Er is een hele leuke arabische jongen die daar werkt (nee nee, verder niets Bettina) waar ik leuk mee kan opschieten. En het is altijd gezellig als ik met wat Duitse vrijwilligers werk.

Gisteren (dinsdag) hadden we onze excursiedag! Altijd weer een leuke dag om naar uit te kijken. Dit keer begonnen we met een bijbelstudie over Izak en Ishmael en welke landbeloftes er zijn voor Israel. Heel interessant. Ik wist wel wat dingen hierover, maar zo wordt het nog eens duidelijk op een rijtje gezet en heb ook weer nieuwe dingen gehoord. Het zou tof zijn als hier ook eens een preek over gehouden wordt in de kerk. Dus dominee als u dit leest……misschien een goede tip!
Vervolgens zijn we naar de tunnels van de western wall gegaan. Hier hadden we een rondleiding van een gids. Hij sprak engels, en het was soms echt niet te verstaan omdat hij zo snel en onduidelijk sprak. Het is echt heel interessant om daar te lopen. Je ziet een stuk van de berg Moria (waar ook de tempelberg is). En je loopt eigenlijk in gangen waar in de tijd van Jezus mensen woonden. Het zit dus eigenlijk tegen de western wall aan. Er is zelfs een soort poort die toegang verleent tot waar vroeger het heilige der heilige was. Alleen de moslims staan niet toe dat er daar in gegraven wordt. De moslims hebben namelijk toezicht op het tempelplein. Na uitleg gekregen te hebben over hoe de tempel er vroeger uitzag kwamen we in het Arabische gedeelte van de oude stad uit. Omdat er vroeger nogal wat problemen zijn geweest stonden er aan de uitgang bewakers te wachten. Je kon in een escorte teruglopen naar de klaagmuur. Echt heel bizar. We hebben het niet gedaan, omdat we onze eigen weg wel wisten en het lijkt me juist veel gevaarlijker om zo door de oude stad te lopen, maar goed.
Vervolgens zijn we naar een klein pizzeriaatje gegaan, waar we heerlijke pizza hebben gegeten. Heel erg grappig! We kregen daar ook een heel lekker drankje: citroen met nana en ijs. Echt verrukkelijk. Nana gebruiken ze hier heel veel, het is een soort mint. En vooral heerlijk in thee. We drinken 's avonds dan ook heel vaak een bakkie thee met nana!
Na onze lunch zijn we naar de grafkerk geweest. Op deze plaats zou golgotha zijn geweest. Zoals jullie weten van mijn vorige verhalen heb ik een verschrikkelijke hekel aan kerken die gebouwd zijn en waar ze dan een heilige plaats van hebben gemaakt. Als je daar ook loop kan je je echt niets meer voorstellen van een berg golgotha of een graf waar Jezus in heeft gelegen. Zoveel goud en pracht en praal dat er bij is gemaakt. Mensen die stenen aanraken en kussen waar Jezus heeft gelegen……Ik snap er niets van, maar goed! Je moet er toch geweest zijn he! Als je de foto's ziet kan je misschien wel begrijpen wat ik bedoel.
Toen we door de oude stad ons een weg baande naar de jaffo gate, strandde we in een klein souvenirwinkeltje met prachtige stenen. Je moet je voorstellen, de oude stad is eigenlijk een hele grote markt met allerlei verschillende (maar ook weer veel dezelfde) winkeltjes. Echt zo leuk om in te lopen. Het gaat er ook echt heel grappig aan toe. Ik koos wat stenen uit waar ik graag oorbellen van zou willen hebben. Ik geef het aan het mannetje wat daar werkt en hij maakt er oorbellen van. Ondertussen komen er andere mensen de winkel binnen, loopt hij daar naar toe. Blijft rustig een half uur met die mensen onderhandelen en ondertussen zit ik nog steeds te wachten op mijn oorbellen, haha. Ik geloof dat we er rond 17:00 waren en om 19:00 gingen we die winkel pas uit! Maar goed dan heb je ook wat!
Je moet hier dus echt geen haast hebben, anders raak je alleen maar geןrriteerd. Het onderhandelen is ook echt een sport op zich. Samen met Lize ging ik onderhandelen over oorbellen die zij graag wilde hebben. Het mannetje begon bij 50 nis, maar dat was natuurlijk veel te veel. Na wat heen en weer gepraat zijn we tot 30 nis gekomen haha, toch ff 20 nis eraf gehaald.
Het was echt een leuke dag met vooral een heel verassend eind hihi!

Morgen ga ik naar de dokter, omdat mijn rug en been niet echt beter worden. Mijn vader opperde al een hernia, maar ik denk niet dat het dat is. Ik hoop dus binnenkort mijn verslag van de dokter op mijn site te zetten.

Ik heb nog eens goed nagedacht en veel gepraat over langer blijven. Ik heb besloten dat ik gewoon naar huis kom. Na de drie maanden baanbreker moet ik hier namelijk het huis uit. Dan zou ik eventueel intern kunnen gaan wonen op mijn werk, maar als ik eerlijk ben zie ik dat niet echt zitten. Dan heb ik het idee dat ik nooit helemaal vrij ben. Ik denk ook niet dat ik heel veel langer dit werk volhoudt, omdat het lichamelijk echt zwaar is. Dus heb ik besloten, met pijn in mijn hart, dat ik naar huis ga. Misschien dat ik nog een weekje extra blijf samen met Lize om nog een beetje vakantie te houden. We wilden dan naar Eilat of zo! Maar goed dat weten we eigenlijk ook niet zeker, omdat het best wel veel geld kost! Nou jullie zien me gewoon vanzelf wel weer verschijnen! Ik ben alleen echt benieuwd wat ik moet gaan doen als ik thuis kom. Maar ik vertrouw op God dat Hij iets goeds voor me heeft!

Het zonnetje van de week is deze week geworden……………..Simone den Dekker. Omdat Simone altijd de eerste is die iets op mijn site schrijft, ze ontzettend betrokken is en gewoon een van mijn liefste schoonzussen is! Siempie bedankt!!!!!!!! Dikke kus!

Oh Jolanda bedankt dat je wil zorgen voor mijn Hobbesje! Geef dr maar een dikke kroel van mij!!

Goed ik sluit weer af voor deze week. Ben benieuwd naar alle verhalen van de reveilweek, dus hou me please op de hoogte!
Oh Marc C. de reveilweek is een christelijke conferentie in Nederland. Ben je eigenlijk ook christen of niet? Zo he wat een heftige vraag he haha!

Jom tov!!

Marlies

• 27 Juli 2005 - 07:33

Marlies:

sorry voor het lange verhaal!

• 27 Juli 2005 - 07:42

Simone:

Wat leuk om het zonnetje van de week te zijn bedankt Marlies!

Aangezien ik gewoon aan het werk ben hier maar weer gelijk een berichtje.
    Hier regent het op dit moment nogal hard en het ziet er niet naar uit dat het beter gaat worden dus dat is wel balen. Ook voor alle bezoekers van de reveilweek. Koud is het niet ca 20 graden dus daarover niets te mopperen.
    Goed om te horen dat je niet al te veel langer wilt blijven. Wij missen je en kijken er best naar uit dat je weer naar huis komt dus fijn hoor!
    Toevallig vroeg Ryan van de week nog wanneer dat je weer thuis komt.
    Ik heb gezegd dat hij nog even moet wachten hij heeft wel weer een handkus gestuurd naar jou, ik hoop dat hij is aangekomen.

De arbeid roept weer dus we schrijven snel weer.
    Succes bij de dokter laat even weten wat hij/zij er van vond en hoe je haaks.

Veel liefs, de groeten van Marco en een dikke kus van Ryan en een dikke knuffel van Joy.

• 27 Juli 2005 - 07:43

Simone:

en weer is het gelukt!!

• 27 Juli 2005 - 07:45

Minka:

Heej Marlies
    Wow, ben ik eens de eerste die het leest.
    Balen dat het nog steeds niet goed gaat met je rug. Ik hoop dat het niets ergs is! Succes in ieder geval bij de dokter.
    Ik ga zaterdag lekker op yekkamp, ik heb er echt veel zin in joh!
    Nou, heel veel heb ik eigenlijk niet te melden, dus nog heel veel plezier! En nu dus eigenlijk al tot snel dan een keertje :)
    x minka

• 27 Juli 2005 - 07:46

Minka:

hahah, als vera niet tussendoor had gebeld, had ik het eerste (nou ja, tweede, Marlies was eerste) berichtje gehad :)

• 27 Juli 2005 - 10:31

Gijs Lammers Van Buren:

Hallo Marlies den Dekker,

Ik hoorde van Theo dat je in Israël zit. Wat bijzonder!! Namens de NEM wil ik je een hele gezegende tijd toewensen. Hier op de reveilweek is het echt geweldig!!

Sjaloom.

Gijs.

• 27 Juli 2005 - 10:36

Hey Marlies,
    Wat een verrassing dat er nu al een bericht op je site staat!!
    Sorry, het was niet De echte Gijs, maar ik kon het niet laten.. Het had zomaar gekunt toch? Hey het is hier echt &*^%@$#-weer, vanochtend op de fiets, en nu nog steeds een natte broek!! Volgende keer zal ik beter naar het advies van m'n vrouw luisteren..
    Tof wat je allemaal beleeft hebt!! (die foto's staan er nog niet bij toch?).

Oh ja ik wilde toch even zeggen dat ik ook een keer als eerste een bericht heb geplaast, haha!! Maar Simone, je verdient het hoor!!

Hey groetjes,

• 27 Juli 2005 - 11:00

Andrea:

Hé Marlies,
    Sja je zal nu wel denken wie is Andrea nou weer. Als je goed nadenkt dan ken je me wel een beetje, vorige jaar zijn we een dag in Friesland geweest.. (gescheurde broek, een vreemde ober en feest..) daarvoor moest je schone zusje labeltjes verzamelen.. Je weet het vast al wel. Ik ben helemaal weg van reisverhalen dus via Bettina kreeg ik dit emailadres. Ik lees je verhalen graag! Ik ga in oktober een maandje naar Afrika, een beetje kort om zo'n dagboek bij te houden maar het is wel een super site zeg om mensen op de hoogte te houden van je avonturen! Het klinkt allemaal heel gezellig, mooi en leuk. Balen van je rug! Ik ben zelf net herstellende maar loop er ook al 7 weken mee, maar fysio en rust doet wonderen. Hoop dat dat bij jou ook zo gaat. O ja, nog een klein onderonsje: Bettina en Wouter hebben het er best moeilijk mee dat ze nog nooit het zonnetje van de week zijn geworden. Ze piekeren zich suf wat ze kunnen doen om jou in te laten zien dat zij zo super leuk zijn dat ze ook een keer het zonnetje mogen zijn. Ha ha, zo.. nu weet je het. Kijk maar wat je er mee doet :) Veel plezier nog, ik blijf je verhalen lezen, leuk! Groetjes Andrea

• 27 Juli 2005 - 11:11

André Van Duin:

Nog effe wachtuh.. oh de pizza is er al.. Smakelijk!!

• 27 Juli 2005 - 14:00

Eelco:

4 uur Kippensoep, dat zouden meer mensen moeten doen!!

• 27 Juli 2005 - 14:36

Bokje:

Lief schaapie,

Vanuit Port Elisabeth even een kort berichtje. Hoewel saai: het is hier eigenlijk elke dag baie mooi weer. We logeren hier bij originals. Dat is heel tof! Het gaat baie goed met ons. We komen niet meer terug. 't Is hier veel te fijn.

God bless You. Ja, ja, we leren in een vinnig tempo Afrikaans en English.

Ik rij ook al links. Nu ben ik dus echt link(s)!

Groeten van ons alle vier, aan jou en onze dierbaren overzee, Paaps en/of in verre omgeving!

Bokje

Bokje

• 27 Juli 2005 - 14:52

Eelco:

Yes!! M'n broek is weer droog!! En zoals het er nu uit ziet is het als ik straks naar huis ga ook droog, Lang leve de fiets!! (En de koningin en Marlies natuurlijk..). kBen benieuwd naar je oorbellen!! Hey groeten uit Papendrecht,

• 27 Juli 2005 - 19:11

Marco:

Hallo Marlies,

Ik ben natuurlijk erg trots dat mijn eigen simoontje het zonnetje van de week is geworden( en een beetje jaloers ook wel)
    Ik vind eigenlijk dat ik het ook verdiend omdat ik het minste onzin op deze site zet.
    Wat betreft het gezeur en geslijm van mensen die allemaal het zonnetje van de week willen worden moet je maar niet aan storen, tenslotte ben ik het zonnetje van de eeuw voor jou. Ook ik ben blij dat je weer terug naar huis komt eind augustus, en ik hoop dat de dokter de vinger op de juiste plek kan leggen en je wat minder last van je rug krijgt.
    Als je terug bent en je hebt nog geen baantje kan je altijd bij ons terecht als huissloof, we betalen niet slecht, ongeveer 1 euro per uur(israelische uurlonen dus) en het is hier veel minder warm en droog.
    Dus ik hoop ke open sollicitatiebrief snel te ontvangen
    Groetjes van je altijd meedenkende broer

• 28 Juli 2005 - 10:37

Hey Marlies,
    Wel een beetje gek hoor, als er zo op donderdag niets nieuws te lezen is, ik ben helemaal gedesoriënteerd.. Valt wel mee hoor.. Hey wat ik me afvroeg, heb je JP nou nog ontmoet? Want volgens mij komt hij morgen al weer terug naar Nederland. (Hoe noemen ze in Israël Nederland eigenlijk?). Hey groeten uit Papendrecht!!

• 28 Juli 2005 - 11:39

Bettina:

Hoi Marlies

Ik begrijp niet waarom je aan mij denkt als het om leuke jongens gaat?????
    Maar goed, dat moet je nog maar eens uitleggen hihi.
    Het is hier echt niet mooi weer. Veel regen, en erg benauwd. Maar goed, in September op vakantie en dan hebben we vast mooi weer. Ik kan me voorstellen dat je nu al denkt aan wat je toch moet gaan doen als je weer terug bent. Dat had ik ook toen ik uit Afrika kwam. Het is dan heel raar om weer in de nederlandse cultuur te zijn.
    Jammer trouwens dat je niet bij de reveilweek kan zijn. Maar goed, ik denk dat een hoop mensen wel met je zouden willen ruilen.
    Ik vind het echt heel naar van je rug!!! Ik hoop dat je een goede dokter hebt en dat het meevalt. Want met een hernia en rust in Israel lijkt me niet fijn!!
    Enne.... je hoeft geen sorry voor de lange verhaln te zegen hoor want we vinden het super om te lezen en zo missen we je iets minder!!!!

tot snel weer, liefs Bettina, dikke tut

• 28 Juli 2005 - 14:56

Hey Marlies,
    Ik ben benieuwd of ze er op de reveilweek al achter zijn wie Theo is.. Ik ben het in ieder geval niet!! Ik kan natuurlijk wel een berichtje plaatsen onder zijn naam, maar dat zou een beetje flauw zijn..

• 28 Juli 2005 - 14:57

Theo Kooverer:

Ja, dat zou heel flauw zijn!!

• 28 Juli 2005 - 14:58

Eelco:

Trouwens, lekker voor Wouter hoor, dat jij niets met leuke jongens te maken hebt, Bettina!!
    GreetZ anyway,

• 28 Juli 2005 - 16:49

Vera:

Hey marlies,

Ik ben 2 dagjes naar de reveilweek geweest. Het was echt gezellig. Dinsdagavond was er open podium en pascal en matthijs gingen ook wat doen en het sloeg aan want iedereen moest lachen :) haha. Er waren ook wel veel jovo's dus ik ga me volgend jaar op tijd aanmelden wnt het is echt leuk :) 's avonds hebben we lekker pannenkoeken gegeten. De volgende avond zou er theater zijn en ze gingen volgens mij een heel kick stuk doen, ik was bij de voorbereiding, alleen het was jammer dat ik al weg moest. Ik moest de volgende dag namelijk al om 7 uur weer werken. Maarja het was leuk.
    Ik hoop voor je dat de uitslag van de dokter niet al te slecht is :( en dat je minder pijn krijgt.

x Vera

• 28 Juli 2005 - 17:24

Marc C.:

Dag Marlies,

Het is inderdaad een lang verhaal, maar ik ben er zeker van dat voor niemand langdradig is, integendeel. Dus die sorry is zeker overbodig !
    Bedankt voor de uitleg van de reveilweek. Bij ons kennen we dat toch niet hoor. Ja, de bloedprocessie in Brugge, bezinningen in abdijen (Orval, Westmalle, Westvleteren : ook lekkere trappisten !) en bedvaarten naar Compostella en Lourdes (dat laatste niet voor jullie als protestanten zeker?).
    Ja je vraag is wat stout, maar je hebt gelijk, bij ons staat de geloofsbeleving op een laag pitje.
    Veel intense belevenissen toegewenst, we duimen voor je gezondheid; het zal wel beteren !

Marc

• 28 Juli 2005 - 20:19

Wouter:

ja eelco, ik ben het roerend met je eens... weet je weer even waar je staat. Heel mijn zelfvertrouwen weer weg! Maar vooruit, ik overleef het wel weer

• 28 Juli 2005 - 22:27

Marjan:

Wouter, je mag op mijn schouders uithuilen hoor ;)

• 29 Juli 2005 - 10:35

Eelco:

Hey Wouter, even ter bemoediging: Je bent een toffe peer!! Marlies is het daar vast wel mee eens!! Lekker he, als je ego een beetje gestreeld wordt, haha!!

Hey Vera, tof om ff iets over de reveilweek te horen!! Heb je Theo nog ontmoet? Morgen komt iedereen weer zo'n beetje deze kant op, dus het zal wel druk worden op deze site!!

Enne Marc, ik kan je echt aanraden je meer in God te verdiepen, Jezus is echt super!!

• 29 Juli 2005 - 11:57

Marjan:

Helemaal met je eens Eelco, Wouter is echt een toffe peer!

• 29 Juli 2005 - 14:09

André Van Duin:

Wat is het verschil tussen een appel en een peer?

Antw:

Een appel kun je eten en een peer wel!!

• 29 Juli 2005 - 14:41

Pa En Ma:

Hoi Marlies, een hartelijke groet uit de Bron. Zelfs hier is al een internet cafe. Van alle gemakken voorzien hier. Het is nu vrijdagmiddag en we hebben alle zegeningen weer gehad, en vanmiddag een geweldige r(Z)egening in de vorm van een geweldige bui. Hoort er ook bij. Nog een nachtje slapen en dan is het weer voorbij. Morgen Snuiter ophalen en dan door naar Duitsland. Maandag verder naar Oosternrijk, afhankelijk van het weer. We hoorden via Jelline van je doktersbezoek. Gelukkig viel het mee. Heel veel sterkte toegewenst. Nog een week of 5. Wat gaat de tijd toch hard. We kijken uit naar je thuiskomst. Maar geniet nog zoveel mogelijk van de tijd die je nog hebt. Lieve groet van de Reveilweek. Pa en
    Ma

• 30 Juli 2005 - 07:45

Eelco:

Voor alle reveilweek-gangers die weer naar huis gaan
    : Welkom thuis!!

• 30 Juli 2005 - 11:28

Heey!

Ik ben weer thuis van de Reveilweek!
    Het was echt retekick, ik heb echt weer reteveel geleerd!
    En er waren wel weer veel jovo's, alleen er was niet zo'n vol programma in de jovotent, dat was wel jammer, maar voor de rest was het supercool!

Ik heb dit jaar echt een record gemaakt van met Gijs praten! Hij heeft me zelfs begroet op straat! Beter!!!

Nou, ik bel je nog wel een keer ofzo, of ik mail voor de verdere verhalen!

Doooeeeii!
    x Christine

• 30 Juli 2005 - 11:28

Oh ja, Bettina,

Ik weet wel waarom Marlies aan jou denkt als het om jongens gaat, al die verhalen van jou! Hihi!

• 30 Juli 2005 - 12:05

Marjan:

Christine, Bedoel je sterke verhalen?

• 31 Juli 2005 - 10:16

Wouter:

dank jullie wel!!!!

• 31 Juli 2005 - 19:21

Marc C.:

Dag Marlies,

Het is hier erg somber weer, de zon niet gezien vandaag. De weerman voorspelt de eerste 10 dagen niet veel goeds. Geniet er dus maar van daar in Jeruzalem !
    En Eelco, bedankt voor je raadgeving. Gezien jouw enthousiasme heb ik de neiging jouw te geloven ...

Marc

• 31 Juli 2005 - 19:38

Jaco En Jo-Else:

He Marliesje,

Alles goed daar zo te horen/lezen in je verhalen. Wauw het is echt wel heel anders daar dan bij ons zeg. Je beleeft echt een hoop en ziet echt veel. Echt leuk om alles zo te kunnen lezen. Elke keer als we een verhaal van je lezen is het bij jou mooi weer. Bij ons is het echt mega slecht en dat wel in de vakantie,das toch niet leuk!!! He Marliesje geniet er nog lekker van in dat verre Israel want hier is het echt regen regen en regen.....
    succes nog met alles!!!!!

doei doei liefs van ons!

• 01 Augustus 2005 - 07:15

Marlies:

wie is nou weer marjan? Ik ken zoveel marjans..... Maak je bekend marjan ik ben benieuwd!

• 01 Augustus 2005 - 07:15

Marlies:

en wouter, je bent best een lekker ding hoor!

• 01 Augustus 2005 - 07:27

Marlies:

en marc, ja dat moet je echt doen!! God is goed all the time! Zoek en je zult vinden...

• 01 Augustus 2005 - 12:06

Hey marc,
    Meestal raden ze mensen die meer willen weten over Jezus aan om het evangelie van Johannes te lezen uit de bijbel, dus dat wil ik jou ook maar meegeven.. Verder is het denk ik goed om wat kerkdiensten te bezoeken, en als er een Alpha-cursus bij je in de buurt wordt gehouden (over het christelijk geloof) dan is dat echt een aanrader!!
    Succes ermee!!

• 01 Augustus 2005 - 19:03

Christine:

Zo, die Eelco man! Die ontpopt zich nog eens tot een ware rasevangelist!
    Yeah! You go boy!

• 02 Augustus 2005 - 10:30

André Van Duin:

Wilt u een paraplu kopen meneer?
    Eén voor 5 Euro!! Maar ik heb ook een aanbieding, dan krijgt u er twee voor 12,50 Euro!!

Maar dat is toch meer?

Ja, maar je krijgt er dan ook twee!!

• 03 Augustus 2005 - 10:17

Debbie:

Ik moet toch altijd wel lachten om al die berichtjes! Zelf heb ik nooit iets zinnings, des te leuker om het van anderen te lezen. Ik kijk wel uit naar je nieuwe verhaal Marlies! Ik zal morgen weer even je site checken.
    Liefs Debbie

• 03 Augustus 2005 - 10:36

Hey Debbie,
    Jij ook hier?! Wat leuk!! En uh Christine, ik wordt er stil van, weet gewoon niet wat ik erop moet zeggen.. Maar onthou wat je gezegd heb, dan kom ik over een paar dagen met een messcherp antwoord!!

(Ik wou dat ik die opmerkingen ter plekke kon verzinnen)

• 03 Augustus 2005 - 10:40

Eelco:

(Citaat uit Casper en Hobbes, maar ik vond hem wel leuk..). Marlies ik sluit me helemaal bij Debbie aan en ben benieuwd naar je nieuwe belevenissen!! We moeten er nu wel een dag langer op wachten he!! Hey groetjes, Eelco.

P.S. Simone, pas maar op, want er zijn meer mensen die willen proberen als eerste een berichtje te plaatsen!!