Marlies on the road - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van schaaaapie - WaarBenJij.nu Marlies on the road - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van schaaaapie - WaarBenJij.nu

Marlies on the road

Door: schaaaapie

Blijf op de hoogte en volg

21 Juli 2005 | Israel, Jeruzalem

Jaja, hier weer een berichtje vanuit een heeeeeerlijk zonnig Jeruzalem! De zon schijnt hier hevig! De week is weer zo ontzettend snel gegaan. Het komt vooral omdat we zoveel dingen doen in een week.
Afgelopen vrijdag moest ik werken, omdat ik donderdag vrij was i.v.m het verlengen van mijn visum. Het is echt heel rustig om op vrijdag te werken, want alle meiden willen dan lekker uitslapen. Dat betekent dat ik pas rond tien uur iets te doen krijg, terwijl ik om 7 uur al moet beginnen. Gelukkig was ik samen met een andere duitse vrijwilligster, dus we hebben gezellig zitten kletsen. Zij is twee weken na mij gekomen, dus we zijn allebei vrij nieuw en lopen tegen dezelfde dingen aan. Ik kan echt heel leuk met haar opschieten.
's Avonds hebben we de sjabbatsmaaltijd genoten bij H. en I. Dat zijn hier de landcoordinatoren. Ze wonen een etage boven ons. Echt hele gezellige mensen. Ze gaan ook naar de reveilweek dus als je ze ziet doe ze de groeten haha!

Zondag had ik een vrije dag, ik ben toen samen met Lize naar een heel groot winkelcentrum geweest hier in de buurt. De kleding hier in Israכl is zo leuk, echt helemaal mijn stijl. Ik moet oppassen met dingen kopen, want ik kan zo hele winkels leegkopen hier. De kleding is hier gelukkig wel een stuk goedkoper dan in Nederland, dus dat is natuurlijk weer een voordeel.

En dan eindelijk breekt de dinsdag aan……Dinsdag waar we ons zo lang op hebben verheugd: De trip naar Galilea. De bedoeling was om daar twee dagen rond te trekken en te slapen in een soort gastenhuis van een Amerikaans stel. Na een busreis van tweeכnhalf uur stapten we uit in Tiberias. We hadden gelijk een prachtig uitzicht op het meer van Galilea. Het meer heeft een diepte van 50 meter en een omtrek van 19 bij 13 km. We werden opgehaald met een luxe auto met airconditioning (niet heel vervelend met een temperatuur van 40 graden). Onze gastheer Earl heeft ons die dag rondgereden en de 'heilige plekken' laten zien. Zo zijn we eerst in de kerk geweest waar de wonderbaarlijke spijziging van de 5000 plaatsvond (Tapcha). Uiteraard was er in de tijd van Jezus nog geen kerk, maar goed jullie kennen mijn frustraties daarover!! Vervolgens reden we naar een strandje bij het meer. We hadden daar een prachtig uitzicht over het meer, en natuurlijk hebben we er even ingestaan. Je mocht daar niet zwemmen omdat het een 'heilige plaats' was. En natuurlijk stond er weer een prachtige kerk….. Op deze plek vroeg Jezus aan Petrus driemaal: "Petrus houd jij van mij?"
De volgende stop was een uitzicht op de Jordaan. Dat is wel even bizar. De Jordaan waar je zoveel over leest in de bijbel, zie je nu in het echt. In plaats van dat er mensen in werden gedoopt, voeren er nu roeibootjes overheen.
Kapernaum was de volgende 'heilige plaats'. Het stadje bestaat niet meer, zoals bijvoorbeeld Nazareth. Het is eigenlijk een soort museum geworden met heel veel overblijfselen uit Jezus tijd. Zo staan er overblijfselen van de synagoge uit de tijd van Jezus. En ook een klein stukje van het huis van Petrus is te zien. Zo kan je je wat beter voorstellen hoe het er in die tijd moet hebben uitgezien.
Die dag zijn we ook nog naar de plek gegaan waar Jezus een demoon uitdreef bij een man en die Hij vervolgens in de varkens stuurde. Het is niet echt bewezen dat het daar is geweest, maar landkundig bekeken is dit de enige plek aan het meer van Galilea waar de varkens in het water kunnen zijn gestort. Wow, hier stond nog geen eens een kerk……
Ook zijn we de berg van de zaligspreking opgeweest, waar weer zo'n prachtige kerk stond. Je kan je echt zo voorstellen dat Jezus in die kerk stond en zo duizenden mensen toesprak, oh nee nu bedenk ik me dat er in de tijd van Jezus helemaal geen kerken waren. Mmmmm ik geloof dat sommige mensen het niet zo hebben begrepen…..

Na deze vermoeiende maar geweldige dag, konden we naar ons huisje waar we die nacht zouden verblijven. Daar waren we eigenlijk wel aan toe, na een hele dag in 40 graden te hebben rondgelopen. Het is zo'n groot verschil met Jeruzalem. Het gastenhuis was echt heel gezellig. En het eten heerlijk!
Na een hele warme nacht (24 graden) genoten we 's ochtends weer van een overheerlijk ontbijt. Vervolgens nam Earl ons weer mee in zijn megarelaxede airconditioning bus.
Deze dag hebben we prachtige natuur gezien. Het gebied daar is zo ontzettend mooi. Je kan het met geen enkel ander land vergelijken. Hoge bergen, met begroeiing in allerlei kleuren. Super!! Ik denk dat je maar gewoon de foto's moet bekijken als ik weer back in Holland ben. Als afsluiting hebben we heerlijke fallafel gegeten in een dorpje waar druzen wonen. Dit is echt de beste fallafel die ik ooit gegeten heb.
We wilden graag de bus weer terug hebben om 16.00. Maar Lize en ik vonden eigenlijk dat we niet weg konden zonder gezwommen te hebben in het meer van Galilea. En gelukkig, haha, misten we onze bus en konden we nog heerlijk zwemmen in het meer. Dit was echt een heerlijke afsluiting van twee supertoffe dagen. Ik heb echt genoten!!

Mijn rug gaat gelukkig al een stuk beter, alleen er is iets anders voor in de plaats gekomen. Het is namelijk doorgetrokken naar mijn bovenbeen en kuit. Ik kan amper lopen. Echt vreselijk. Ik word er zo ontzettend moe van! Ik wil gewoon gezond zijn en alles normaal mee kunnen doen en niet steeds gehinderd worden door pijn! Dus please bid voor me!

De zonnetjes van de week zijn geworden: Alle meiden die bij mij in huis wonen. Gewoon omdat ze superlief zijn en ze me heel erg goed helpen met alles. Dus P, M, L en J, I love you!!! En ik vind het echt geweldig dat ik met jullie hier in Israel ben! The best place to be!

Alle mensen die deze week naar de reveilweek gaan: Echt superveel plezier! Ik ben wel een beetje jaloers hoor!! Doe iedereen de groeten die ik ken, echt niet vergeten hoor!! En vooral een hele gezegende week!! Christine je kan het!! Oh en Pascal en Matthijs ik verwacht wel weer iets geks van jullie op de reveilweek, dus hou me op de hoogte!!

Nou ik sluit maar weer af voor deze week! Ik hoop dat je een goede week hebt en keep smiling!!

Luv ya!
Marlies!

  • 21 Juli 2005 - 12:08

    Marlies:

    en theo, ik ben er echt nog steeds niet achter. heb je bij mij in de groep gezeten of zo?

  • 21 Juli 2005 - 12:20

    Simone:

    He die Marlies,

    Ook deze keer weer een reactie van deze kant.
    Goh wat heb je weer een hoop meegemaakt de afgelopen week! Dat wordt straks weer afkicken bij het doen van de dagelijkse dingen in het kikkerlandje hier.

    Leuk om te zien dat je de meiden uit het huis tot zonnetjes hebt benoemd het straalt er vanaf dat jullie het echt geweldig naar jullie zin hebben daar in het huisie daar ver weg.

    Heel veel liefs en een dikke knuffel van Ryan en Joy.
    Heb je de foto ontvangen wat is ze aan het veranderen he!!

    Nou tot het lezen van de nieuwe belevenis! DOEIIIIIIIIII

  • 21 Juli 2005 - 13:12

    MA:

    Hallo lieve Marlies,
    Wat een belevenissen weer deze week.Wat zou ik graag eens even om een hoekje kijken.Wel vervelend dat de pijn nu ergens anders zit.Wij staan op het punt om naar de reveil week te gaan, tenminste morgen gaan we op een camping in Lunteren staan zodat we zaterdag vroeg in Dalfsen kunnen zijn, we moeeten Snuiter in Lunteren brengen.
    Hobbes gaat bij Jolanda logeren.Nou de Allerliefste groeten van je vader en moeder tot horens

  • 21 Juli 2005 - 13:23

    Matthijs:

    Daar bent ik weer.
    Wij zijn helaas maar 1 dag naar Galilea geweest, dus dit zijn de eerste dingen die jij wel en ik niet heb gezien. Tabcha en zo hebben wij ook gezien, maar Kapernaum niet geloof ik.
    In ieder geval ga je de komende tijd niet zoveel meer van mij horen want over drie weken ben ik pas weer terug van vakantie.
    Veel plezier en hou ons gewoon op de hoogte.

  • 21 Juli 2005 - 14:59

    Eelco:

    Hey Marlies,
    Echt supercool wat je allemaal beleeft!! Lekker man 40 graden!! Ik ben hier gisteren compleet weggeregend, dus dat spreekt mij erg aan!! Hey wel vervelend van je pijn, we bidden voor je, oké!! Ik heb wel een idee wie die Theo is, maar ik wil de pret (van hem) (of haar..?) nog even niet bederven..
    Jom Tov,

    Eelco.

  • 21 Juli 2005 - 15:03

    Laura:

    hoii Marlies,

    Leuk om weer te lezen wat je allemaal gedaan hebt..
    Ik heb niet echt veel te vertellen verder, het is hier saai ! Iedereen is op vakantie, ik ga morgen 2 weekjes :) Daarna zal ik weer van me laten horen!! :)Sterkte met alles, veel succes en geniet ervan,
    knuffel mij

  • 21 Juli 2005 - 17:02

    Tante Ar:

    Lieve Marlies,
    Hier is ze dan weer, je ouwe trouwe tante uit Papendrecht. Wat een geweldige verhalen heb je weer en wat heb je weer veel beleefd. Maar eindelijk ben je dan eens jaloers op ons want wij gaan naar de Reveilweek!! Ik zou wel een weekje met je willen ruilen, dus misschien is dat een optie, jij naar de Reveilweek en ik naar Israel.
    Wel vervelend van je been/rug. Misschien moet je maar eens goed uitrusten, dan zullen wij intussen voor je bidden. Je zult het nu dus 3,5 week (ja, ja, we komen dinsdag pas weer terug i.p.v. vrijdag) zonder de fam. den Dekker moeten doen. Maar dat lukt vast wel met al die avonturen in Israel. Het moet toch wel een super land zijn!
    Ik ben toch wel vast besloten om er nog eens heen te gaan, misschien wel als oma-baanbreker. Alleen temperaturen van 40 graden vind ik niet aantrekkelijk pfff.
    Christine is onderweg naar huis, zij belde net uit Maastricht. Linda komt helaas morgenavond laat pas thuis en wij gaan zaterdag al vroeg weg dus die zien wij niet meer. Jammer hoor, ik mis Stijn en Rosanne en Linda en Marco toch wel. En nu moet ik nog 3,5 week wachten.
    Marlies, maak je over Theo nou maar niet meer druk, want wij sporen hem echt wel op voor je. Je weet het samen met de fam. Weeda. Nou meissie veel sterkte met je been/rug en veel plezier verder. Gods zegen toegewenst.
    Liefs, tante Arja en ome Johan vanuit een regenachtig Papendrecht.

  • 21 Juli 2005 - 19:16

    Christine:

    Hey liesjepiesje,

    Ik ben net terug van vakantie, uit Luxemburg en ik had je berichtje van vorige week ook nog niet gelezen, dus ik had weer veel om te lezen!
    Je beleeft echt wel veel daar, zo te lezen! Echt leuk!

    Maar is het nu al zeker dat je daar blijft dan? En waar moet je dan wonen en werken? En heb je genoeg geld dan? Of moeten we hier weer geld inzamelen (dit is geen grap)...??

    Het was heel leuk in Luxemburg, we waren met vier meiden en we waren echt het spektakel van het veld, blijkbaar is het heel vermakelijk als vier meiden aan het kamperen zijn...
    Maar het was wel heel erg leuk, we hebben veel gedaan en veel gezelligheid gehad!

    Morgen moet Linda afrijden, daarom zijn we nu al terug... ze is echt zenuwachtig en ik hoop zo dat ze het gaat halen!
    Ik zal, als ik het niet vergeet en het mag van haar (als ze gezakt is, wat natuurlijk niet zo is...) het wel even hierop zetten...

    En..... zaterdag gaan we naar de REVEILWEEK! Ik heb er echt zooooo'n zin in! Ik heb er helemaal de kriebels van, hihi, zoveel zin heb ik erin... Nu maar hopen op een leuk groepje, leuke jovo's en veel van God leren!

    Ik weet trouwens ook niet wie die Theo is, geloof ik??

    Nou, ik ga geloof ik een spelletje doen met Maud en Matthijs!

    Ik laat morgen misschien ff horen van Linda en anders volgende week over de Reveilweek!

    DOOOOOOEEEIIII!!!
    x Chris

  • 21 Juli 2005 - 19:34

    Linda:

    He Marliesje!!!!
    Ik ben net terug uit luxemburg,het was echt super gezellie!En ik heb me gedragen hor hi hi.En zoals je al hebt kunnen lezen,moet ik morgen afrijden,heeelup!Het is nu voor t eggie!!Maar ik ga giga mijn best doen,en ik laat het je horen als ik geslaagd/gezakt ben goed?

    Ik vind het echt tof om je belevenissen te mogen lezen,echt tof wat je daar allemaal mee maakt!'
    IK mis je wel erg hor!

    Nou meid ik lekker een tukkie doen,en je hoort weer van me!

    Een hele dikke knuffel van linnie!

  • 21 Juli 2005 - 20:27

    Minka:

    Hoi Marliesje,
    ben net ook terug van vakantie en we hebben je wel een beetje gemist hoor, je zou natuurlijk ook mee gaan, maar gelukkig is het zonder jou ook gelukt. Toen we er aankwamen hadden we meteen al publiek bij het opzetten van de tent, want het is natuurlijk leuk om te zien hoe wij daarmee liepen te stuntelen (het ging hardstikke goed, alle drie de tenten stonden supersnel) Verder hebben we hele leuke dingen gedaan, en heel veel spelletjes. Zo hebben we hard geoefend met knollen en citroenen, zodat je ons daar niet mee kan verslaan.
    De meeste dagen was het gelukkig mooi weer, dinsdagavond zou het hel hard gaan onweren en toen hebben we de partytent helemaal opgeruimd en alle spullen uit de (hele ruime, uch uch) voortent in de auto gezet. Wij zaten dus in de tent te wachten op het noodweer en het ging alleen maar regenen, 1 keer hadden we maar een echte knal en flits. Dat viel wel een beetje tegen. De op een na laatste dag regende het ook, maar wij wilden nog met de stoeltjeslift, echt niet zo´n slim plan, want we waren helemaal kletsnat geregend. Gelukkig was het de laatste dag, vandaag wel droog, dus konden we de tent droog afbreken. We hebben ook heel lekker pilaf gegeten en nog veel meer dingen gedaan. Natuurlijk hebben we ook foto´s gemaakt, dus als je weer eens thuis bent (wat nog even duurt, blijf daar niet je hele leven wonen oké) moet je maar eens langskomen ofzo.

    verder klinken jouw verhalen ook superleuk! hoop dat je nog een hele fijne tijd hebt daar en dat je rug en kuiten en benen weer helemaal beter worden :D

    have fun, x, Minka

  • 22 Juli 2005 - 06:57

    Eelco:

    Linda, succes met je examen, zet hem op!!

  • 22 Juli 2005 - 07:08

    Eelco:

    Hey hallo, leuk dat er weer wat mensen terug zijn van vakantie, maar ja de meesten gaan morgen al weer naar de 2e vakantie (lees reveilweek).

    Ik zelf ben niet op vakantie geweest, maar heb toch wat beleeft (hoe is het mogelijk in Papendrecht..).

    Vanochtend dacht ik dat het dierendag was of zoiets, want op de dijk liep echt een mega grote pauw over de weg (als ze los lopen zonder hek ertussen zijn ze sowieso altijd groter..).

    Het deed me een beetje denken aan het spelletje overlopertje (maar dan op de fiets) wat we vroeger op de basisschool altijd deden (nou ja vroeger..voor mijn generatie dan hé..). In ieder geval ik moest dus voorbij die pauw zien te komen zonder gepakt te worden!!

    Het feit dat ik hier nu op m'n werk zit te typen laat zien dat het me gelukt is!! Goed daarna werd ik aangevallen door een horde duiven (het was er maar één, maar zo klinkt het iets spannender..) om vervolgens op twee loslopende honden te stuiten..

    Het was dus een waar mijnenveld, maar gelukkig is het gelukt om op m'n werk te komen. Waarvoor weet ik nog niet, want het netwerk ligt plat en alleen internet doet het nog, dus iedereen zit hier te internetten, vandaar dit lange verhaal.. Ook wel eens leuk voor de afwisseling.

    Hey je krijgt de groeten van Debbie en van mij!!

  • 22 Juli 2005 - 07:41

    Eelco:

    Nou alles werkt weer geloof ik, dus ik ga aan 't werk!! Doei!!

  • 22 Juli 2005 - 08:15

    Theo Kooverer:

    Wat een gedoe rondom mij zeg! Ga je een keer op de website kijken van iemand die je al een aantal jaar niet gezien hebt, krijg je meteen een lading "Wie is het?" over je heen. We missen alleen Caroline Tensen nog, maar die zal gezien de grapjassen op deze site ook niet lang op zich laten wachten...

    In ieder geval klinken je avonturen weer goed, Marlies. Ik ga ook naar de Reveilweek (kijken of ze me daar wel herinneren) dus ik kan ook een poosje niet reageren.

  • 22 Juli 2005 - 09:43

    Earl Grey:

    Hi Marlies,
    I had a great time with you and the others! Thank you for pushing the 'bank' back and forwerd. I hope you had a nice sleep with Jellina next to you, she is snorking is't she??!!
    I hope your back and your legs are heeling. I pray for u!
    Love u
    Grey and his wife

  • 22 Juli 2005 - 11:15

    Caroline Tensen:

    Wil je niet zomaar van die onaangename pietluttigheden over mij spreken, Theo. Anders overweeg ik toch echt om juridische stappen te ondernemen..

  • 22 Juli 2005 - 11:16

    Ron Brandsteder:

    Hé Caroline, jij hier?

  • 22 Juli 2005 - 17:29

    Marijke Die Van De Alpha,met Dat Rooie Haar:

    hoi marliesje kheb even de kans om wat te schrijven kmaak even gebruik van internet bij mn schoonouders.wat naar van je rug enzo.net dus je stukje gelezen.lijkt me wel erg raar hor op de plaatsen te komen waar Jezus ook is geweest.echt fijn.nou stuur een stukje zon hierheen want kga morgen op vakantie kan wel wat zon gebruiken.veel pleziersterktezweetrustkrachtenzenz toegewenst.ddooeeii
    PS:knuffie van finn en jacco en mij natuurlijk

  • 22 Juli 2005 - 19:27

    Aukelien:

    Hoi Marlies, leuk om te lezendat je zo geniet. Nog even endan ga ik ook. Bedankt voor je kaart! Morgen ga ik naar de reveilweek. HEb ik veel zin in. Groetjes Aukelin

  • 22 Juli 2005 - 20:07

    Cees En Janneke:

    Nog even een korte reactie op je gezellige verslag. Je maakt wel wat mee zeg !
    We hopen dat er een oplossing komt voor de pijnlijke situatie met je rug enz. Rust lijkt me geen slecht advies! We zijn ook helemaal klaar voor de reveilweek en we zullen je zeker missen . Wie nu voor ons naar het dorp kan gaan om boodschappen te doen, jij zeker niet!!!!!!!!!!!!!!!!
    Nu Marlies het gaat je goed we zijn voorlopig op vakantie en zodra we thuis zijn hoor je weer van ons .

    Liefs en een dikke knuffel,
    doei......

  • 22 Juli 2005 - 20:39

    Piets Bakker:

    Hallo die Marlies,

    Weer genoten van je reisverslag. Gezwommen in het meer van Galilea,toe maar!!!! Wij gaan wel naar de Hooght, hoor.
    Alleen wij hebben indertijd gevaren in een bootje op het meer van Galilea en weet je hoe dat
    scheepje heette?
    "Halleluja" echt waar en wij maar zingen.
    Een nieuwe goede week toegewenst, zonder pijn.
    We pray for you.

    Groetjes

    Piets Bakker en ook van Bas.

  • 23 Juli 2005 - 04:18

    Matthijs:

    Het is nu heel erg vroeg in de morgen en we gaan nu naar de Reveilweek.

  • 24 Juli 2005 - 07:10

    Marlies:

    Ik ben echt jaloers op alle mensen die naar de reveilweek zijn!! Ik wil ook!! maar goed jullie zijn vast jaloers dat ik hier in Israel zit!! In ieder geval een hele goede tijd daar en t wordt echt toppie (dat is het altijd dus...) Oh en ik heb besloten om niet langer te blijven. Ik moet dan uit het huis waar ik nu woon en moet intern gaan wonen waar ik werk. Mmmm dat zie ik nu niet echt zitten! Plus het feit dat het werk dat ik doe nu niet echt megagaaf is of zo! Maar waarschijnlijk blijf ik nog wel een weekje langer omdat ik nog met lize wat ga rondtrekken. maar dat is ook niet zeker want dat kost ook weer geld. nou goed een lang verhaal!! ik spreek jullie weer

  • 24 Juli 2005 - 14:09

    Jolanda:

    Hoi marlies.
    Wat een belevenissen allemaal. Ik kijk regelmatig op je site, maar dan reageer ik niet. Nu hobbes bij mij logeert is dat wel even anders. Je wilt nu wel horen hoe hobbes het maakt. Hij ligt vanaf donderdag avond op m'n boodschappen tas. Hij is er wel afgeweest om te eten en te drinken enzo, maar hij is nu niet meer zo schuuw als donderdag.Namens hobbes wens ik je het beste toe, groetjes....

  • 25 Juli 2005 - 14:24

    Eelco:

    Hey marlies,
    Ik dacht het zal wel wat rustiger worden op je site, met al die Reveilweek-gangers.. vandaar dat ik maar een berichtje plaats op je site!! Oh ja ik vond die tip van Cees en Janneke wel goed. Ik heb ook nog een tip voor je: Ga niet Bungee-jumpen, dat is nl ook niet echt prettig als je benen zeer doen!!
    Nee, ik hoop echt dat het weer wat beter met je gaat, hoor!! Vind het ook wel leuk om te horen dat je toch nog terugkomt!! Haha, hey groetjes en liefs,

    me.

  • 26 Juli 2005 - 11:46

    André Van Duin:

    Effe wachtuh...

  • 26 Juli 2005 - 13:08

    Marc C.:

    Dag Marlies,

    Bij ons in Vlaanderen is het bewolkt en regenachtig. Geniet dus maar van de zon ! Verder heb ik niets te vertellen. ik blijf je belevenissen volgen. Reveilweek !? dat kennen wij hier niet ...

    Enfin, geniet ervan en tot het volgende bericht !?
    Groeten,
    marc

  • 26 Juli 2005 - 14:49

    Eelco:

    Hey Marlies,
    Het is dus inderdaad rustig.. Wij hier in Nederland kennen de Reveilweek wel hoor!! Hey ik ga naar huis, groetjes,

    Eelco.

    P.S. Ben benieuwd wanneer je weer iets van Theo hoort..

  • 26 Juli 2005 - 14:54

    Irene:

    Hoi Marliesje,

    Kheb net al je berichtjes gelezen, dus ik ben weer volledig op de hoogte. Wat leuk joh, al die excursies! En echt wel balen van je rug en je benen!
    Zelf ben ik net terug van vaarvakantie, ik dein achter mijn comp nog steeds mee met de golven. Ik zal nu maar eens mijn pappie en mammie gaan helpen met uitladen.
    Doei,
    Irene

  • 18 Augustus 2005 - 15:40

    Eelco:

    nu ben ik toch als laatste!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 61864

Voorgaande reizen:

01 Juni 2005 - 02 Juni 2005

Op avontuur!

Landen bezocht: