bureaucratie in Jordanie... - Reisverslag uit Petra, Jordanië van schaaaapie - WaarBenJij.nu bureaucratie in Jordanie... - Reisverslag uit Petra, Jordanië van schaaaapie - WaarBenJij.nu

bureaucratie in Jordanie...

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg

28 April 2011 | Jordanië, Petra

Daar zijn we weer. Dit keer vanuit Jordanie..Petra! Vandaag zijn we vanuit Eilat aangekomen.
Even in het kort mijn verslag van de afgelopen dagen.
Zondag zijn we naar Yad Vashem geweest. Zoals altijd indrukwekkend. Bizar om te beseffen dat een democratisch land op zo'n manier verandert tot een dictatuur. Dat is eigenlijk wat ik me op dat moment besefte..
's middags konden we verder niet zoveel doen. Het werd namelijk weer shabbat (i.v.m. Pesach). We zijn naar de kerk geweest.
Maandag zijn we de oude stad weer in geweest: I love it! Lekker souvenirs geshopt enzo..Ook zijn we de tempelberg opgeweest.
Dinsdag zijn we met Koen meegeweest de oude stad in. Dat is echt mega interessant en mijn ogen zijn geopend voor een aantal dingen. Het is misschien te uitgebreid om dat nu helemaal te vertellen, maar Gods beloftes voor zijn volk zijn zoveel mooier en groter dan ik besefte. En dat er op dit moment ook dingen gebeuren die gewoon in de bijbel staan..super vet!!
Woensdagochtend zijn we heeeeeel vroeg uit Jeruzalem vertrokken. We hebben de bus naar Ein Gedi en de dode zee gepakt. We hebben Wadi Dawid gelopen. Lekker in poelen gelegen en de fantastisch mooie plekken bekeken waar David zich voor Saul verborg. Daarna naar dode zee. We moesten 500 meter lopen, lijkt niet zoveel, maar serieus..met backpack en gewone rugzak en 35 graden is dat een hele beproeving...blij toe dat we daarna in de dode zee konden blijven drijven.
Ook nog een stel hippies ontmoet die de walk of love liepen....Is net zo vaag als dat het klinkt.
Daarna door naar Eilat met de bus. We kwamen rond kwart voor 10 aan. Toen nog op zoek naar de Shelter (is hostel). Uiteindelijk gevonden (weer met backpack enz. en ik geloof wel 38 graden).
We hebben daar op een dorm (slaapzaal) geslapen. En geloof me....dat was geen pretje...Ik was namelijk mijn oordoppen kwijt geraakt en dan in een dorm met een Duitse vrouw die snurkt....dat is zooooooo frustrerend!! Dus Jetske, Femke en ik werden gillend gek. Het gillen hebben we trouwens maar gelaten.

En toen vandaag was het plan om naar Jordanie te gaan.
Eerst moet je natuurlijk naar de grens. Vervolgens loop je de grens over, met allerlei stappen die je moet doorlopen die wij vergeten waren..haha dus we werden weer terug gestuurd.
Uiteindelijk hebben we het gehaald en kwamen er gelijk verschillende taxidrivers op ons afgestormd.
We hebben er 1 uitgezocht en die heeft ons naar Petra gebracht. Wauw Jordanie is echt een prachtig land. Bizar gewoon. Super gave woestijn met fantastische uitzichten. De driver stopte af en toe ook even en konden we mooie foto's maken. Ergens onderweg kregen we lekkere zoete thee en koffie aangeboden. Super leuk!

Tja en dan ben je in Petra..heb je een heel leuk hotel gevonden voor weinig en dan wil je natuurlijk naar the ancient city. Wij daarnaar toe..we hadden al van een jongen uit het hostel in Eilat gehoord dat 1 dag duurder was dan 2 dagen. Maar toen we daar aankwamen moesten we 90 dinar betalen (dat is zoiets als 90 euro) per persoon!! Alleen als je een reservering van een hostel kon laten zien betaalde je 55 euro (voor twee dagen). Dus eigenlijk betaal je voor 1 dag meer dan voor 2. Wij zeiden dat we in dat en dat hotel sliepen..maar nee ze moesten echt een bonnetje zien...Waarom?? Omdat ze in ons paspoort hadden gezien dat we vanaf Eilat kwamen....BIZAR!! Dus wij weer terug naar ons hotel..bonnetje geregeld en toen...mochten we wel voor 55 dinar naar binnen. Echt super dom...maar goed. We zijn erover heen ;-)
Petra een stuk bezocht..super mooi. Zijn helemaal naar boven gelopen, met een fantastisch uitzicht. Het doet een beetje Australisch aan. Echt super gaaf!!!
Morgen gaan we nog een half dagje Petra zien en dan weer terug naar Eilat.
Zondag hopen we dan weer door te reizen naar Mitzpe Ramon..schijnt de Israelische grand canyon te zijn..ben benieuwd! Zaterdag iig nog een dagje relaxen, snorkelen en slapen op het strand!

Zonnetje van de dag:
Pascal...tja waarom eigenlijk niet..er zijn zoveel redenen waarom hij mijn zonnetje is (hahaha)

Nou tot de volgende keer maar weer!

aju!

  • 28 April 2011 - 16:55

    Pascal Weeda:

    De eerste reactie en het zonnetje van de dag. Mijn geluk bereikt een hoogtepunt.

  • 28 April 2011 - 17:03

    Pascal:

    Echt weer een tof verhaal. Weet je nog meer van die hippies? Ik hoop dat je een hoop foto's hebt. Zeker van Petra. Lijkt me echt super.
    Tja, wat moet ik vertellen? Dat het zaterdag koninginnedag is? Het meest kansloze feest van het jaar terwijl jij gewoon heerlijk aan het snorkelen bent? Wat een contrast. Geniet ervan liefie.

    x
    Pascal.

  • 28 April 2011 - 17:03

    Matthijs:

    Ik word gillend gek van je verslagen. Maar ik ga lekker wel gillen:
    JAAAAALOERRRRRRS!
    Ahum.
    Maar tof dat je zo'n coole warme tijd hebt.

  • 28 April 2011 - 18:01

    Bettina:

    hey marlies,
    ik vind het zo super dat je overal zo van geniet!! geweldig, wat een ervaringen!
    Hier ook alles zijn gangetje, matig zonnetje,vers brood,vroeg wakker door yinthe, kopjes thee, aardappelen met worteltjes, kusjes van wouter etcetera.
    doei doei, pas goed op jezelf!
    x ons

  • 28 April 2011 - 19:24

    Ma:

    Hoi lieve dochter, en lieve Femke enlieve Jetske,
    Wat een prachtig verhaal weer, en wat beleven jullie weer van alles.
    Mooi he Petra, maar ook wel triest al die kinderen met kettingen en kaarten. Ik zou zo weer terug willen, die verhalen zijn zo leuk. Is Koen de vervanger van Bart? Ga jullie de Amerikaan nog op zoeken?, ik weet z'n naam niet meer.
    Morgen komt J.P naar Israel en 5mei Marja en HANS.
    Morgen komen Ariette en Remi, m et de kinderen en Jefta blijft wel 100 nachtjes slapen. We gaan maandag nog een klein weekje met de caravan weg.
    Geniet er van, p,s morgen wordt Niek geopereerd, hebben net bidstond gehad.
    Liefs voor jullie en natuurlijk is Marlies ons zonnetje van de week.groeten ma/Gre

  • 28 April 2011 - 19:52

    Robert:

    Ouwe backpacker! Goed bezig daar.
    Wel zaterdag het volkslied zingen he. Maak Bea trots!

  • 29 April 2011 - 07:23

    Tante Arja:

    Ha Marlies, Femke en Jetske,
    Ik kwam er gisteren pas achter dat je site weer actief werd benut. Je zal wel gedacht hebben waar blijft tante Ar. Nou hier is ze.
    Geweldig al die verhalen weer. Volgende keer gaan we mee hoor. Volgens onze reisleider zijn we nu toe aan een reis op eigen gelegenheid, dus...
    Maar als ik jullie verhalen lees vind ik het eigenlijk maar magertjes. Het is allemaal zo indrukwekkend dat het niet in het kort is weer te geven. Daar had ik ook moeite mee, een stukje voor de Elimbron, pfff.
    Maar leuk om te horen hoe het jullie zo vergaat. Vandaag komt niet alleen Jean-Paul maar ook mijn zus en zwager, Gerda en Dirk. dus dat wordt een hele happening in het Heilige Land. Ik ga stoppen, geniet van Eilat en ook van de rest. Ik ben benieuwd wat je van Mitzpe Ramon vindt. Ik weet het niet meer zo goed.
    Groetjes vanuit Papendrecht.
    ome Johan en tante Arja

  • 30 April 2011 - 07:15

    Theo En Sia:

    Hallo meiden, tja en onderscheid moet er zijn een speciaal hallo voor mijn eigen meisje,

    Wat hebben jullie een fantastische tijd daar en wat zullen jullie een verhalen hebben als jullie terug zijn. Volgens mij kom je daar ogen te kort en loop je de hele dag dingen na te lezen in je bijbel.Ik ben ook heel benieuwd naar de foto's . Geniet nog van de laatste week ! En dan zien we jullie DV vrijdag weer hier. Een dikke kus voor jullie alle drie.
    Theo en Sia/pa en ma

  • 01 Mei 2011 - 14:41

    Debbie:

    Hey Marlies en de rest!

    Leuk om je verhalen te lezen! Ik hoop je na je reis snel te zien en je verhalen en foto´s te kunnen bewonderen. We hebben elkaar TE lang niet gezien (volgens mij was het 12 febr toen Eelco en ik in Zwolle waren geweest.....).

    Liefs Debbie.

  • 02 Mei 2011 - 14:07

    Ariette:

    he!!! kus van je zus

  • 02 Mei 2011 - 14:07

    Ariette En Christine:

    heeee.
    kus van je zus en je nicht en alle zwangeren uit amsterdam!!!!

  • 02 Mei 2011 - 14:08

    Ariette En Christine:

    heeeeeeeeee, en een kus van Khadija

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 61848

Voorgaande reizen:

01 Juni 2005 - 02 Juni 2005

Op avontuur!

Landen bezocht: