Back home... - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van schaaaapie - WaarBenJij.nu Back home... - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van schaaaapie - WaarBenJij.nu

Back home...

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg

23 April 2011 | Israel, Jeruzalem

jaaaaa daar zijn we weer!! Back home..dat gevoel kreeg ik gewoon gelijk weer. Echt super om weer in Jeruzalem te kunnen rondlopen. Ook grappig dat heel veel hetzelfde is gebleven. Er zijn nog steeds mannetjes in de straten die muziek maken, nog steeds dezelfde winkeltjes in de oude stad, cafe hillel heeft nog steeds heerlijke chocolademelk, ik zit in hetzelfde internetcafe als altijd en er hangt nog steeds dezelfde geweldige sfeer in de stad van God. Maar er is ook een hoop veranderd..er is een heuse tramlijn, een hele hoop nieuwe gebouwen en mijn internetcafe is een stuk kleiner geworden ;-)
Ik hou van deze stad!

We zijn vrijdagochtend heel vroeg aangekomen na een prima reis met KFC onderweg! Wat wil een mens nog meer. Toen we aankwamen in Jeruzalem (7.00) kregen we een warm welkom in ons B&B. Echt hele aardige mensen. Om 8.00 zijn we gelijk met wat mensen vanuit B&B met Bart Repko (voor degene die weten wat hij doet..) de muur op geweest. Super gaaf! Daarna natuurlijk weer de oude stad doorgeslenterd waar we in een heerlijke plensbui stonden (zonder paraplu). Uiteindelijk aangekomen bij de klaagmuur...my favourite place.

Vandaag zijn we naar graftuin geweest, Gethsemane en de olijfberg. Jetske en Femke zijn het gelukkig met mij eens dat het maar heilige plekken zijn en niet zoveel meer ;-) Voor mij was dit natuurlijk niet nieuw meer, maar toch ook wel weer leuk om te zien. Na even verkeerd gelopen te zijn (na vijf jaar weet ik toch niet alles meer) hebben we heerlijk op de olijfberg genoten van het uitzicht.
Tja het is natuurlijk vandaag shabbat, dus bussen rijden niet en aan de joodse kant is natuurlijk niets te eten. Maar gelukkig hebben we toch een restaurantje gevonden waar we net heerlijk hebben gegeten.

Wat moet ik nog meer schrijven..ik geniet hier weer volop..en heel cliche misschien..het voelt als thuiskomen. Ik heb gelijk weer zin om hier heeeeeeeeeeeeeeeel lang te zijn..dus Pascal...voel je ook al een roeping??

Ik wens jullie allemaal een tof pasen. Wij zijn expres alle processies misgelopen ;-)

Natuurlijk niet te vergeten..zonnetje van de week: Lize Bijleveld. Waarom? Omdat zij mijn ultimate Israel homy is en omdat ik vandaag Corrie in de graftuin heb gezien. Nellie was er helaas niet!

Aju schatjes!

Marlies

  • 23 April 2011 - 17:40

    Maartje:

    Hey Marlies,

    Zag op FB dat je in Jeruzalem zit...Jaloers!!!! Wil er ook nog een keer naar terug ;) Geniet!

  • 23 April 2011 - 19:03

    Pa En Ma:

    Hallo Marlies (en natuurlijk ook Jetske en Femke) We merken het al: het Israel virus heeft weer toegeslagen. Mooi dat je je gelijk weer zo thuis voelt. Ma zegt net: zullen we er een jaartje heen gaan? Dus die is gelijk ook weer enthousiast. Een hele goede tijd toegewenst en voor morgen een goede zondag! Liefs, pa en ma

  • 23 April 2011 - 20:00

    Ariette En Remi:

    de zonnetjes van de volgende week!!! lieve schat, wat een lekker verhaal weer van je, precies zoals jij het kan verwoorden. Een beetje jaloers zijn we... misschien kan je remi een x overhalen er ook een tijdje heen te gaan, hij kent dat israel-gevoel nog niet zo. Have fun, en kom veilig weer thuis...
    kusjes van de jongens.

  • 24 April 2011 - 05:35

    Yinthe:

    hallo tante Marlies,

    Jammer dat je in Israel bent, want vandaag gaan we bij opa en oma bbq-en. Ik had het wel leuk gevonden als jij er ook was, maar helaas. Maar volgens mij heb je het wel naar je zin daar, dus geniet er maar lekker van!

    Nu ga ik ook nog zelf wat typen:
    ndxdjcjfnvnjhhfrkllllllllllllllllllkk\\\\\ssx ffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffmklkjdrfn,

    Ik ga nu paaseieren zoeken in de tuin!
    Een dikke knuffel van Yinthe en de groetjes van papa en mama

  • 24 April 2011 - 08:33

    Lisette:

    Hey Marlies!

    Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt :)
    Geniet ervan!

    Groetjes, Lisette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 61871

Voorgaande reizen:

01 Juni 2005 - 02 Juni 2005

Op avontuur!

Landen bezocht: