.......GO - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van schaaaapie - WaarBenJij.nu .......GO - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van schaaaapie - WaarBenJij.nu

.......GO

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg

04 Mei 2010 | Haïti, Port-au-Prince

Tja daar zit je dan, in een heel gaar internetcafe, middenin Port au Prince. Het is ontzettend warm hier dus ik zweet me kapot. Daarnaast is het ook vreselijk stoffig, dus douches zijn meer dan welkom.
Dat is trouwens weer op de ouderwetse manier, een bekertje met koud water over je hoofd gieten...mmm heerlijk! Het huisje van WIlliam en Thea ligt wat meer op de berg, het is daar ook wat koeler dan beneden in de stad.

Het is nu maandag, we zijn er dus nog maar een paar dagen, maar het lijkt alsof we al heel lang hier zijn. Gisteren zijn we naar de kerk geweest. Een internationale kerk met een Amerikaanse voorganger.
Daarna zijn we naar de moeder van WIlliam geweest. Zij woont in een dorpje bovenop de berg. Het plaatselijke ov heet hier tap tap. Dat is een soort auto met grote laadbak en iedereen zit daar opgekropt op elkaar. Heerlijk zweten dus. Op de terugweg moesten we natuurlijk de berg af en dat was een stuk spannender haha. De banden waren niet zo goed opgepompt dus je hield je hart vast als je door een bocht ging. Dan realiseer ik me weer dat die Ford Ka van ons niet eens zo slecht is ;-)

Vandaag zijn we helemaal naar beneden in de stad geweest. Dat is echt heel bizar. Daar zie je de verwoestingen van de aardbeving heel duidelijk. Huizen en gebouwen ingestort, puinhopen langs de weg, en op plaatsen waar eerst gebouwen stonden, staat nu een heel tentenkamp. Dat doet me denken aan het vluchtelingenkamp in Sierra Leone. Slechte hygiene, iedereen dicht op elkaar gepakt en daarnaast ook nog wat proberen te verkopen. BIZAR!! ' s Avonds regent het hier heel hard, moet je je voorstellen wat voor rotzooi dat is in zo'n kampement. Ik heb er werkelijk waar geen woorden voor.

MAar wat wel ontzettend mooi om te zien is, is dat mensen hun hoop op God houden. Ondanks de shit waar ze in zitten, blijven ze trouw aan God. Poeh he, daar kan ik nog een hoop van leren!

Morgen gaan we naar het strand. Lekker anderhalf uur in de tap tap....gelukkig kan ik me daarna heerlijk afspoelen in de zee!!

Ik weet niet wanneer ik weer toegang heb tot internet, maar ik hoop nog wat van me te laten horen!

Au revoir!

Marlies

Het zonnetje van de dag is: Pascal....ik mis je schatje!!

  • 04 Mei 2010 - 19:47

    Pascal:

    Yes!! Ik ben de eerste EN het zonnetje!! Ole!

    Pascal.

  • 04 Mei 2010 - 21:47

    Matthijs:

    Hoera, ik ben de tweede, en dus waarschijnlijk de volgende keer ook het tweede zonnetje!

    Bijzondere verhalen, Marlies!

  • 05 Mei 2010 - 05:13

    Tante Arja:

    Ja, tegen de jeugd kan ik niet op, maar derde voor zo'n dame op leeftijd, niet slecht.
    Wat een belevenissen weer, Marlies. Dat moet inderdaad wel erg veel indruk op je maken. Geweldig om ook van jou te horen dat mensen daar hun hoop op god blijven stellen.
    Wat zouden wij doen in zulke omstandigheden??
    Ik wens je nog een heel goede tijd daar en.... de Kia wacht op je hoor samen met z'n baasje.

    Liefs, tante Arja

  • 05 Mei 2010 - 09:27

    Jo-Else:

    Hé die Marlies, wat een verhaal zeg poehé. Jij zal heel wat tegen komen. Leuk dat je zo kunt laten weten hoe het met je gaat en wat je allemaal beleefd. Succes met alles daar!!!

  • 05 Mei 2010 - 19:40

    Suze Rozendaal. :

    Ha,

    Ik zal morgenochtend onder de douche aan je denken.
    Voor mij zo gewoon, zo,n douche, ik denk er niet bij na. Tja, en dan die hitte. Daar hebben we hier al helemaal geen last van . Was het maar eens zo, denk ik dan. Maar toch, ik zou niet willen ruilen.
    Om je onder zulke omstandigheden staande te houden , lijkt me heel moeilijk.

    Misschien gek gezegd, maar nog veel plezier daar!

  • 06 Mei 2010 - 06:46

    Simone:

    He de Marlies,

    Dit keer niet als eerste... maar vooruit heb de eer aan andere overgelaten en nog wel aan het zonnetje van de dag Pascal beter kan toch niet.
    Leuk om je verhaal te lezen wat maak je weer een hoop mee!!
    Pas goed op jezelf en geniet nog maar daar!

    Simone en Marco
    dikke knuffel van de kids


  • 07 Mei 2010 - 07:20

    Fam Van Der Feen:

    en natuurlijk weer als laatste: de fam van der feen..... altijd druk met vanalles, maar geeneens tijd om op m'n lieve zusje te letten!
    ben benieuwd hoe het met je is! hoplijk ben je niet verstofd! ps: ik heb de familie laten weten dat we druk in de weer zijn met de voorbereidingen van het familieweekend:) tot gauw schat!

  • 07 Mei 2010 - 09:37

    Wouterbettina,yinthe:

    wauw marlies, wat maak je weer veel mee!! We denken aan je en yinthe blaast een kusje naar je toe!!!
    enne pascal, hoe ist met je???
    ook voor jou een kusje van yinthe
    succes marlies!!!!
    xxxxx

  • 07 Mei 2010 - 15:28

    Monica Van Sprang:

    Hey Marlies,
    Goed om te lezen hoe het met je gaat! Je zal vast een hoop indrukken opdoen en veel meemaken!!
    Fijne tijd nog en tot snel!
    Xxx Monica

  • 09 Mei 2010 - 18:14

    Pa En Ma:

    Hoi Marlies,

    We zijn weer thuis van de camping, dus even tijd voor een berichtje. Fijn dat het goed met je gaat en allerlei spannende dingen doet. Wel bijzonder dat mensen hun hoop op God houden. Dat wensen we jou ook toe in al die ellende die je te zien krijgt. Een dikke knuffel van ons en de groeten aan Thea, vriend en broer.

  • 09 Mei 2010 - 21:12

    Christine:

    Hey poepje!

    Wat indrukwekkend, heel bijzonder...
    Ik ben heel benieuwd naar je foto's!

    Tot snel! x Chris

  • 12 Mei 2010 - 12:25

    Elise:

    Ha Marlies,
    Eindelijk je verhalen gelezen... je maakt mooie dingen mee, gaaf. Wel heftig he, om daar te zijn!!
    Jij gaat straks echt winnen met 't bruinst zijn van allemaal. 't is hier echt bagger, redelijk nat en koud!! Hebben gewooon de kachel aan.
    Genietse nog even en tot volgende week!!
    Liefs,
    Elise
    P.s. 't huis is al bijna klaar!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 61849

Voorgaande reizen:

01 Juni 2005 - 02 Juni 2005

Op avontuur!

Landen bezocht: