I'm in love..... - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van schaaaapie - WaarBenJij.nu I'm in love..... - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van schaaaapie - WaarBenJij.nu

I'm in love.....

Door: schaaaapie

Blijf op de hoogte en volg

10 Juni 2005 | Israel, Jeruzalem

Sjalom! Nou hier mijn belevenissen van deze week! WE zijn dus zoals ik de vorige keer beschreef naar de klaagmuur gegaan bij het beginnnen van de Sjabbat. Rond 7:04 begint de sjabbat en dan gaat er een soort van toeter. Het is heel bijzonder om daar rond te lopen, je ziet zoveel verschillende mensen. En iedere jood is weer anders haha! Je hebt mensen met een keppeltje, mensen helemaal in het zwart met een bontmuts, joden met pijpenkrullen! Ik vind het ook zo tof om te zien dat die mensen echt zo bezig zijn met God! Ik kan het eigenlijk niet beschrijven!! Op een gegeven moment kwamen er allerlei studenten de trappen af rennen en begonnen te dansen voor de klaagmuur! ECht heel gaaf! Allerlei Israelische liedjes begonnen ze te zingen!! Wat een vreugde!! Sjabbat is ook echt een soort van feestdag!
Na een tijdje rond gekeken te hebben zijn we naar huis gegaan en hebben we genoten van een heerlijke sjabbatsmaaltijd! Ook heel erg gaaf om dat te doen en zo bezig te zijn met God. De groep is ook zo ontzettend gezellig! We hebben echt heel veel lol, maar ook goede gesprekken en we bidden en vooral zingen veel met elkaar!! Dus wat dat betreft mis ik de zanggroep nog niet!
Zondag was mijn eerste werkdag HELLUP!!! Ik moet echt heeeeeeeeeeeel erg wennen! Ik ben het helemaal niet gewend om met gehandicapten te werken en nu ik vier dagen gewerkt heb eigenlijk nog steeds niet echt! Ik heb al wel iemand onder de douche gedaan. Maar hun leven lijkt zo doelloos. Ze staan op, douchen, eten, racen rond in hun rolstoel, eten en gaan weer naar bed! ik moet er echt aan wennen hoor! GElukkig kan ik sommige helpen met kamer opruimen enzo anders verveel ik me smiddags rot! Ik moet werken van 7-15 dus dat is ook nog eens vroeg opstaan!
Ik hoop echt dat jullie hier voor bidden, want ik moet echt mijn plekje nog vinden en mn gene overwinnen!! pfff!

We hebben ook onze eerste excursiedag gehad. WE zijn naar de tempelberg geweest. Deze wordt nu beheerd door de moslims. Ik kwam daar boven en ik had volgens hen een te kort mouwtje aan dus moest er iets overheen doen, maar ik had helemaal niets bij me! Gelukkig had Lize een wollen rokje om haar camera heen dus die heb ik om mijn schouders heen gedaan. Dat was echt zo melig haha, het zag er echt niet uit! Daarna zijn we naar de olijfberg gegaan. Echt heel bijzonder en een supermooi uitzicht op de hele stad!
Het is zo apart om tussen joodse mensen te lopen die eigenlijk niets doen aan hun jood zijn, ik zou ze wel door elkaar willen schudden en vertellen hoe bijzonder het is om bij Gods volk te horen!!

Israel is zo'n fantastisch land, het is echt prachtig!!
Ik begin trouwens echt een beetje verliefd te worden, niet op een jongen, maar op dit land!!

Ik vind het echt geweldig hoeveel berichtjes er op deze site achtergelaten worden!
Thanks!
en dan nu het zonnetje van de week........spanning is om te snijden........het is geworden........................................................................................................Ryan den Dekker!! Omdat hij gewoon zo'n ontzettend poepie is en ik hem nu al mis!! Kusje terug van je tante!

SJabbat Sjalom en tot de volgende keer maar weer!

  • 10 Juni 2005 - 09:56

    Esther:

    he marlies,
    tof om weer wat van je te lezen, je bent pas een 1,5 week weg maar het lijkt veel langer al. weet je ik heb mijn ticket naar roemenië geboekt en ik vlieg op 30 augustus dus misschien zie ik je dan toch nog voor ik wegga. komen we elkaar tegen op schiphol;-) ik hoop dat je een beetje zal wennen op je werkplek succes ermee en ik zal voor je bidden!!!
    liefs esther

  • 10 Juni 2005 - 10:37

    Ma:

    Wat fijn om weer wat van je te horen,heb je mijn brief a; ontvangen ben benieuwd hoe lang een brief er over doet .H et is fijn om te hoeren dat het leuk is in de groep. Ja dat is niet gek dat je even wennen moet , het is werk dat je thuis nooit gekozen zou hebben. Maar je zult het zien het gaat je lukken je hebt veer kracht. hebben de andere meiden ook al een werkplek? nou lieverd tot horens hoopik liefs ma

  • 10 Juni 2005 - 10:38

    Marco En Simone:

    Tof zeg om te lezen hoe je al verliefd begint te worden op het land en dat je al zoveel hebt meegemaakt. En met dat werken komt het zeker te weten ook wel goed. Al het begin is moeilijk en zeker dan nog eens als het is in een vreemd land met vreemde mensen een andere taal enz.. dus maak je geen zorgen dit komt zeker te weten helemaal weer goed.
    Begrepen dat je niet echt lekker slaapt daar wat vervelend ik hoop dat dat ook snel beter word dan kun je uitgerust beginnen 's morgens om 07.00 uur op je werk.
    Denk maar aan leuke dingen misschien dat het dan weer wat beter gaat.
    Hier alles gewoon zoals altijd de foto's van de kids zijn leuk geworden hoe de post maar goed in de gaten misschien ga je nog wel wat ontvangen.

    Nou heel veel liefs vertel snel weer over je nieuwe belevingen we missen je en denken aan je dikke kus!!!!!!!!

  • 10 Juni 2005 - 10:40

    Ryan:

    Lieve Dokter Halibali,

    Bedankt voor het feit dat ik nu je zonnetje van de week ben!!!!!!!! Leuk !!!!!
    Ik mis jou ook heel erg en vind het jammer dat je zolang weg ben. Vraag regelmatig aan mama wanneer je weer terug komt,

    Ik stuur een handkus naar je toe ik hoop dat hij snel aankomt,

    Veel liefs Hasiekebassie

  • 10 Juni 2005 - 12:22

    Wouter En Bettina:

    Ha die Marlies

    Echt hilarisch...een rokje om je schouders, ik zie het al helemaal voor me! Wat fantastisch dat je het zo naar je zin hebt in het land en met de groep!!!
    Ik kan me voorstellen dat je moet wennen aan gehandicapten, maar geloof me.... er komt een dag dat je went en ze een plekje in je innemen. Dat is mijn ervaring tenminste, maargoed ik had er toen voor gekozen. Ik weet niet hoe oud ze zijn en of je een beetje contact met ze hebt ,aar ik denk dat het goed gaat komen hoor!!! En ik denk ook niet dat hun leven doelloos is. Vergeleken ons misschien lijkt dat zo, maar vaak hebben zij hun doelen bijgesteld en zijn ze er gelukkig mee op hun manier, ik hoop de mensen waar jij mee werkt ook.
    Wat leuk dat ons neefje zonnetje van de week is!!!!!Simone vertelde dat hij vaak vraagt wanneer je weer terug komt, lief he!?
    Hier gaat hetb allemaal zijn gangetje. Ik heb spierpijn omdat iik bij Lia geholpen heb met klussen enzo. En ik moet ook naar de kaakchirurg...bleehhh!
    Trouwens... ik ga 25 juni exposeren!!!!!!! Tof he!! Echt jammer dat je er niet bent. Ik ga exposeren in de westpolder. Het wordt geopend door de burgemeester, stoer he!!! En er is ook nog eens een publieksprijs.....spannend!!
    Nou veel meer spannende dingen zoals bij jou gebeuren er hier niet echt dus ik stop nu
    Ik wens je heel veel succes mer opstaan, werken en genieten maar!!!!
    heeeeeeel veel liest en oan't neie kear!!
    een lyts tutsje van W & B

  • 10 Juni 2005 - 19:04

    Tante Arja:

    Lieve Marlies,
    Ik heb net mijn grote kleindochter op bed gelegd (is een weekend bij ons) en dacht even naar het schaaaapie kijken, en ja hoor er is bericht.
    Leuk om alles nu uit jouw mond te horen. Behalve het werk zijn de indukken veel hetzelfde, alleen bekijk jij ze van de vrouwelijke kant.Matthijs en Maud hebben hier wel eens een sabbatsmaal gemaakt en Matthijs sprak er ook de bijbehorende teksten bij uit in het hebreeuws dus ik weet een beetje wat het is. Ik vond het indukwekkend, dus dat moet voor jou helemaal zo zijn. Jammer dat het werken nog niet zo wil, maar misschien komt dat nog wel. Het is wel fijn dat je zo'n leuke groep hebt dan vang je met elkaar wel weer de moeilijke dingen op.Hier is het behoorlijk koel dus geniet jij maar lekker van de zon.
    Marlies het allerbeste en wij bidden voor je dat het werk gaat lukken. Groetjes, ome Johan en tante Arja.

  • 10 Juni 2005 - 20:21

    Jo-Else:

    He Marliesje,

    Wat fijn om weer iest van je te lezen. Gelukkig gaat het goed met je. Ik dacht" voor ik naar bed ga, ga ik nog even kijken of Schaaaapie een verhaal heeft!!". Je beschrijft je belevenissen echt leuk. Ik krijg er een israelisch gevoel van,hihihi!!! Ik hoop echt dat je aan het werk kunt gaan wennen. Het komt vast wel goed. Straks wil je misschien wel niet meer voor je klas ( Je weet maar nooit)!Nee hoor geheid, maar ik hoop echt dat je een fijne tijd zal hebben! Ik denk aan je hoor!!!
    Succes verder en kom op he!!!
    Veel liefs van Jo-Else en ook nog van Elmo natuurlijk ( das lang geleden he!!!)

  • 10 Juni 2005 - 20:54

    Pascal:

    Hey Marlies,

    Jofel dat je het erg naar je zin hebt. Erg fijn om te weten dat het ook in de groep klikt....redelijk belangrijk lijkt me. Laat me nog wel even weten hoe het eten daar is. Hier alles ook jofel. Ik laat nog wel even weten hoe het met de band gaat enzo....

    GreetZ!


    Pascal.

  • 10 Juni 2005 - 21:35

    Jan En Ans Van De Giessen:

    Verbaasd!!!Wilde je van uit zonnig Papendrecht hartelijk groeten en je een hele gezegende en geweldige tijd toewensen! p.s. wij zijn 5 j. geleden in Nes Ammim geweest.hopen er nog eens te komen en misschien ook wel werken.

  • 11 Juni 2005 - 18:40

    Lotjepotjesnotje:

    hé poebelewoepsie! wat leuk om hier van je te lezen.. en wat een leuke foto's ook al ;) haha! wel fijn te horen dat je t naar je zin hebt enzo... volgens mij is het heel dankbaar werk wat je mag doen, lijkt me echt geweldig!

    Nou meid.. ik kom vaker ff kijken naar je leuke verhaaltjes en plaats zo af en toe ook weer een berichtje. Meid, Gods zegen en ik bid voor je hôr!

    dikke
    .... ....
    .... ....
    ........
    ......
    ::::: .... :::::
    ......
    ........
    .... ....
    .... ....
    van mij

  • 11 Juni 2005 - 18:41

    Lotjepotjesnotje:

    he potjandikkies nog aan toe.. heb ik n mooi kunstwerkje gemaakt met puntjes.. DOET IE HET NIET!
    nou helaas.. dan gewoon maar een kusje van mij ;)
    -x-

  • 11 Juni 2005 - 18:43

    Lotjepotjesnotje:

    HAHAHAHA.. ziet er echt belachelijk uit!
    ..
    nu ga ik echt hor.
    DOEIIIIIII

  • 11 Juni 2005 - 19:14

    Jetske:

    Hey Liesje,

    Leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt! je klinkt ondanks het tegenvallende werk echt zo enthousiast! Ik kan me zo goed indenken dat het werk je moeilijk valt!! In jouw ogen is hun leven heel doelloos, maar is dat voor hunzelf ook? Daar gaat het om. En als je wat meer je plekkie hebt gevonden zou je ze een beetje kunnen activeren voor zover mogelijk. Maar eerst de drempel over, ik zal zeker voor je bidden!

  • 11 Juni 2005 - 20:55

    Vera:

    Hey marlies,

    Volgens mij wil je over een paar weken niet meer weg uit Israel.
    Echt beter dat je het naar je zin hebt.
    Ik hoop dat je snel gewent raakt aan het werk en dat je het leuk gaat vinden
    Nou heel veel succes verder en ik lees het wel weer als je een nieuw stukje hebt :)

    x Vera

  • 12 Juni 2005 - 19:10

    Marc Coopman:

    Dag Marlies,

    Nogmaals bedankt dat je je belevenissen wilt delen op zo'n directe, spontane wijze. Nu het bijna schoolvakantie is, begint het te kriebelen om een reis naar Jeruzalem te boeken (twijfel nog een beetje). Dat je nog dient te wennen aan je werk, kan ik heel goed begrijpen; het komt wel goed !
    We blijven je volgen, ik kijk al uit naar je volgende bericht ! (misschien dan ook een foto?)

    Groetjes !
    Marc

  • 12 Juni 2005 - 20:18

    Christine:

    Hey man!

    Echt kicke!
    Ben wel een beetje jaloers, want ik heb morgen tentamens en dat gaat helemaal fout...

    Oh ja, ik ben naar de eo-jongerendag geweest, was echt tof! Ik heb mijn grote vriend Andries nog gezien! En mijn grote vriend Arie van de Veer! Kickeee!

    Nou, de groeten!
    x Chris

  • 13 Juni 2005 - 17:01

    Matthijs:

    Klinkt goed allemaal. Ik ben blij dat je zo enthousiast ben (ik zei het toch ;-)). Veel succes op je werk toegewenst. Vaak hebben de medewerkers in zulk soort tehuizen weinig tijd voor de patienten en zijn het de vrijwilligers die die mensen wat persoonlijke aandacht geven, dus je hoeft je niet nutteloos te voelen. Met wat aandacht en een vriendelijk woord zijn ze vaak al blij zat. En dat moet bij jou wel lukken lijkt mij.
    En nu ga ik mij voorbereiden op mijn poging om volgende week het zonnetje te zijn. Werk aan de winkel dus! Groeten van een jaloers persoon.

  • 14 Juni 2005 - 11:17

    Bianca:

    He meissie,

    Vind het erg leuk je verhalen te lezen en je te volgen zo op deze manier! Ben erg blij dat je een leuke groep heb vooral omdat je totaal geen idee had met welke mensen je daarheen ging.
    Gaat het werken nu wel wat beter?? succes verder daar en het werken zal op een gegeven moment wel gaan wennen hoor!!!
    Veel plezier nog

    Kussie Bianc

  • 14 Juni 2005 - 13:20

    I Want You!:

    hee manager,
    je moet opschieten we hebben zo een optreden in de mac donalds!
    ik ben gisteren gevraagd, maar dan moet jij maar ergens aan een trafeltje gaan zitten eten ofzo? goed idee??
    groetjes,
    a born star in the mall!

  • 14 Juni 2005 - 13:20

    Marlies:

    hallo, wat leuk dat jullie allemaal berichtjes achterlaten! ik kom net terug van een excursie maar daarover vrijdag meer! Het werken begint al een klein beetje te wennen, maar ben blij met iedere vrije dag haha!
    Nou ik zal as vrijdag weer een nieuw weekbericht typen! veel liefs me

  • 14 Juni 2005 - 13:21

    Marlies:

    oh ja foto's komen nog, van ons meidenbeautyavondje vooral hahaha

  • 14 Juni 2005 - 18:34

    Minka:

    Hoi Marlies
    Echt superleuk dat je het zo naar je zin hebt!
    ik weet nu eigenlijk niet zoveel te schrijven, maar ik hoop dat je weer een leuke week tegemoet gaat en dat het allemaal niet te snel voorbijgaat. Geniet er van!

  • 15 Juni 2005 - 14:50

    Linda:

    He marliesje!!!
    Ik ben blij te horen dat je een leuke groep hebt.Enne op je werk vind je je plekje wel hor,het heeft denk ik ook tijd nodig toch????
    Nou ik bid er in ieder geval voor!!!
    Een dikke knuffel van linnie.

  • 15 Juni 2005 - 15:14

    Aafke:

    Heey Marlies...
    Leuk je net nog ff gesproken te hebbe op msn:) wat un uitvinding he;) Twas wel wenne ckr..maarehm leuk da je er zo enthousiast over ben!!Goeie tijd daar nog.. kus Aaf
    GBU!Ow trouwes suc6 met het wennen in Israël met je werk enzo.
    Liefs mii

  • 16 Juni 2005 - 17:50

    'tante'Lies:

    Hallo Marlies, 16 jun 2005 19.45 uur,
    Zonet je site voor het eerst geopend en gelezen.
    Leuk dat we zo op de hoogte blijven met wat je doet en beleeft. Het lijkt me geweldig om in het land van de Bijbel te zijn.
    Ik hoop dat het werk dat je moet doen ook gaat wennen, maar dat denk ik wel, jou kennende. Je weet dat Eline ziekenzalving hebt gehad? Dat was heel zegenrijk en mooi. Marlies, veel sterkte met alles en Gods Zegen.
    lieve groeten van Lies en Arie Jongeneel.

  • 17 Juni 2005 - 09:07

    Mevr.Bijleveld:

    hallo mevrouw,
    ik wil niet dat u zulke rare foto's van mijn dochter maakt terwijl zei ligt te slapen!!!
    Zoiets kan niet door de beugel,
    vr.gr.
    de moeder van Lize

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 61883

Voorgaande reizen:

01 Juni 2005 - 02 Juni 2005

Op avontuur!

Landen bezocht: