mijn eerste ervaring met Jeruzalem - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van schaaaapie - WaarBenJij.nu mijn eerste ervaring met Jeruzalem - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van schaaaapie - WaarBenJij.nu

mijn eerste ervaring met Jeruzalem

Door: schaaaapie

Blijf op de hoogte en volg

03 Juni 2005 | Israel, Jeruzalem

jaja, hier het eerste berichtje vanuit een zonnig Jeruzalem!! Zo echt spannend was het allemaal voordat ik vertrok, maar ben nu gelukkig wat tot rust gekomen! Woensdag, nadat ik door iedereen uitgezwaaid ben, stapten we na een ondervraging in het vliegtuig. De reis verliep echt heel goed, in het begin was het wel effe spannend goed kijken of er geen verdachte personen in zaten, nee hoor geintje. Alleen toen we aankwamen kregen we maar voor 1 maand visum in plaats van 3 maanden. Maar dat is op zich niet echt een probleem verder, dat wordt wel geregeld. Na een heeeeeeeeeele korte nachtrus (2 uurtjes) ben ik samen met Jellina naar mijn werkplek geweest. Gewoon om even kennis te maken enzo. Het waren allemaal hele vriendelijke mensen gelukkig! Maar ik dacht dus dat ik met kinderen zou gaan werken, maar het zijn meer tieners en meiden van mijn eigen leeftijd. Er hangt wel een hele goede sfeer dus op zich heb ik er wel zin in! Zondag ga ik voor het eerst beginnen al om 7 uur haha vroeg uit de veren!
Ook zijn we gelijk met de groep de oude stad in geweest, echt heel gaaf. Over de sjouk (ik weet niet of je het zo schrijft) gelopen alias markt. Allerlei mannen die van alles aan je willen verkopen, echt grappig. Maar ik zou er geloof ik niet alleen willen lopen!
Straks begint de sjabbat en dan gaan we naar de klaagmuur. Dat lijkt me wel een hele ervaring.
Oh en wat ik ook echt supertof vond waren de cadeautjes die ik meegekregen heb van Ariette en Linda en de vriendenboekjes waar de meeste van jullie in hebben geschreven. Ik heb er met veel plezier in gelezen en ga er nog vaak inkijken.

Dan nu het spannendste gedeelte van mijn bericht.........het zonnetje van de week!!
Het zonnetje of eigenlijk de zonnetjes van de week zijn geworden: mijn papsie en mamsie. Omdat ten eerste mijn mamsie zo lief is geweest om te helpen op mijn feessie en ten tweede omdat ze gewoon lief zijn haha!

doe je best met creatief zijn want misschien sta jij de volgende keer wel in het zonnetje, spannend he?

sjabbat sjalom

marlies

  • 03 Juni 2005 - 10:18

    Lize:

    hee jij ook hier???
    gezellig he?! zo samen in het internetcafe;)
    Ik ga weer kost mij nu al 11.33 NIS
    doeidoei
    Liefs mij

  • 03 Juni 2005 - 10:32

    Christine:

    Hey marliesje,

    tof man een berichtje uit israel.... ik ben nu op mijn stage dus ik kan me het gewoon niet voorstellen dat jij daar zit... hmpff...

    Nou nog veel plezier, doei!!!
    x CHristine

  • 03 Juni 2005 - 11:12

    Marco, Simone:

    Super om te horen dat alle eerste belevingen erg goed waren. Leuk om dat hier te lezen.
    Nou tot het volgende berichtje dan maar.
    Blijf geniet en we lezen graag weer hoe het verder met je gaat.
    Veel werkplezier zondag

  • 03 Juni 2005 - 11:55

    Tante Arja:

    Lieve Marlies,
    Fijn dat het goed gaat en dat je het zo naar je zin hebt. Er is echter 1 probleem, ik kan voortaan je bericht maar beter niet meer lezen want net als met Matthijs destijds zou ik zo wel naar Israel willen vliegen. Maar dat kan helaas niet, dus wat ik niet weet (lees), wat mij niet deert. Nee hoor, ik blijf gewoon dapper doorlezen want ik ben wel benieuwd hoe het je daar vergaat. Veel plezier en een goede sjabbat toegewenst.
    Je liefhebbende tante.

  • 03 Juni 2005 - 12:44

    Matthijs:

    Fijn om te horen dat je goed aangekomen bent. Alleen dat van dat visum is wel gek. Maar ik ben blij dat je het al naar je zin hebt. IK WIL OOK NAAR DE KLAAGMUUR EN DE SJOEK!!!
    Veel plezier verder bij alles wat je doet en ziet en leert.
    Oh ja, hoe was de sjeiroet?

  • 03 Juni 2005 - 12:57

    Jetje:

    dag lieffie!! fijn bericht van je!! ga je lekker alle maskertjes gebruikken??? en.... heb je al heerlijke falaffel gegeten??? hou van je,big hug.

  • 03 Juni 2005 - 15:21

    Esther:

    he marlies!!!!
    gelukkig ben je veilig aangekomen, ik hoop dat je werkplek leuk zal zijn en fijne shabbat morgen, wel gek idee dat je zondag moet werken als wij in de kerk zitten, maar jij hebt morgen rustdag! dan heb ik mijn eerste infomeeting voor roemenië! nou ik wens je heel veel plezier en succes!!! doei xxx esther

  • 03 Juni 2005 - 16:00

    Papsie En Mamsie:

    Hoi Marlies, wat een verrassing: nu al in het zonnetje. Fijn dat je goed aangekomen bent en alles naar wens gaat. We kijken uit naar je volgende berichtje. Hier verder nog geen nieuws. Poot van Hobbes en Snuiter (wel apart) Groeten, Pa(psie) en Ma(msie)

  • 03 Juni 2005 - 19:54

    Marc Coopman (België):

    Heel fijn om nu al een berichtje te mogen lezen !
    Ik kijk er al naar uit je ervaringen te mogen volgen.

    Veel plezier !

    Groetjes,
    Marc

  • 03 Juni 2005 - 22:46

    Pascal:

    Hey Marlies!

    Jofel dat alles oke is verlopen (- het visum). Heb je m'n coole foto in het vriendenboek al gespot? (Tja, eh welke van de twee :)

    Als je Gijs ziet, doe hem maar de groeten van z'n maat, dan weet hij het wel.

    Nou heel veel plezier en succes aldaar. Hoe is de Mac daar?

    GreetZ!

    Pascal.

  • 04 Juni 2005 - 06:18

    Wouter En Bettina:

    Goedemorgen Marlies!! Ik ga ereen gewoonte van maken om in het weekend 's morgens zo vroeg mogelijk een bericchie terug te typen! ;-) Vandaag leg ik de lat op 8:15. Volgende week nog vroeger?? Maar leuk dat alles goed met je gaat en dat je het naar je zin hebt!

    Wouter

  • 04 Juni 2005 - 09:20

    Bettina:

    haaaaai Marlies!!!
    Hoe is t daar?? En hoe was de klaagmuur? Echt super dat je daar vandaag naar toe gaat. Ik heb de hele week aan je gedacht. Leuk deze site zeg, dat je alles mee kan lezen! En morgen een spannende dag... Je eerste werkdag is Israel, spannend...! We wensen je veel succes inpiratie!!!!
    Veel liefs, je hilarische schone zus Bettina xxxx

  • 04 Juni 2005 - 09:21

    Bettina:

    p.s. veel succes en inspiratie bedoelde ik in het vorige mailtje.... hihi

  • 05 Juni 2005 - 09:16

    Marielle:

    Hey Marliesje!
    Nou, gelukkig ben je goed aangekomen daar. Echt tof om alles zo te kunnnen lezen. Hebben ze daar ook een Mac? hahaha! Maar ik zou je op de hoogte houden hoe het solliciteren verder ging. T gesprek woensdag ging goed en ik mag maandag een proefles gaan geven. Ben nu al doodzenuwachtig! En woensdagavond moet ik op gesprek komen in Nieuw-Lekkerland. Spannend! Ik laat het je wel weer horen als ik meer weet.
    Heeeeeeeeel veel plezier daar en tot mails.
    Liefs Marielle

  • 05 Juni 2005 - 10:06

    Linda Uit Elburg:

    Hoi Marlies,
    Toffe site man. Ik vind het echt leuk om je hierzoot te volgen. Ik hoop dat je echt een leuke tijd krijgt. Shaloom enne doe die Israelieten daar de groeten. Gods zegen
    liefs Linda zonnetje (tja, daar het al een btje in m'n naam zit, lijkt het me tof om ook zonnetje van de week te worden juf)

  • 05 Juni 2005 - 12:20

    Johnny:

    lieve juf marlies,
    ik vind het heeeeeel jammer dat je weg bent!!!
    iedereen mist je zo van de zondagschool,vooral ik!
    Hoe gaat het met jou?
    Zijn er in israel ook schapen???
    Heel veel plezier.
    En een dikke zoen van johnny (en ook een beedje van linnie)

  • 05 Juni 2005 - 12:24

    Linda:

    He meissie,
    Cool zeg dat je een berichje stuurde!Fijn dat je al een goede indruk heb van je werkplek!
    Gisteren zijn we wezen mautenbaiken met de kerk wel gek hoor dat jij er nie bij was....
    Nou meis ik brei er maar is een eind aan!
    Groetjes van ons allemaal (in het bijzonder van Jan Meeuwse)hi hi en een dikke kuz van mij!

  • 05 Juni 2005 - 15:20

    Nathanya:

    Hey Marlies,

    Wat een goed begin van je zendingsreis naar Israël! Echt mooi, dat er een goede sfeer hangt en dat je een goede werkplek hebt. Sorry, dat ik niet op je afscheidsfeestje kon zijn, maar ik zat in Ede.
    Ik wens je een gezegende tijd toe in Israël.
    Gods zegen bij alles wat je daar gaat doen!
    Ik heb een klein gedicht voor je geschreven:
    Je liet Nederland achter om naar Israël te gaan
    daar zul je voor die mensen klaar staan
    Je volgt je hart
    en maakt nu voor 3 maanden in Israël een nieuwe start
    Je hebt je door God laten gebruiken
    en daarom besloot jij in dit avontuur te duiken
    In Jezus'naam zegen ik jou
    bij alles wat je nu doet en doen zou
    zal Hij voor je, achter je en naast je staan
    Hij zal ook hier met je mee gaan.

  • 05 Juni 2005 - 17:52

    Timon V.d.Oever:

    hoi, wat gaaf dat je in Jeruzalem bent. Denk je aan me bij de klaagmuur? Dat lijkt me leuk!!:):) Heel veel plezier, dikke kus Timon en familie

  • 05 Juni 2005 - 18:02

    Chris:

    He Marliesje!..alles ok daar?!sorry dat'k niet op je feestje was..kwas n beetje ziek geworden en kon beter vroeg naar bed gaan>imv examens de volgende dag!..ma kwens je t allerbeste toe in Isreal!..tlijkt me echt heel bijzonder enzo..daar heeft Jezus, onze verlosser, rond gelopen enzo!zo tof!he dikke zegen!maak dr wat van!
    Liefs Chrisje..

  • 05 Juni 2005 - 19:34

    Jaco En Jo-Else:

    He Schaaaapie,

    Wat gaaf dat je nu eindelijk in Israel bent. Het klinkt echt al leuk. Je zult vast een hoop mee maken daar, maar wel een toffe tijd krijgen! We gaan je site goed in de gaten houden,we wachten op je volgende spannende verhaal! Veel succes ermee!
    doei doei van ons!!!

  • 06 Juni 2005 - 13:47

    Marjolein:

    heej marlies,
    supertof, je berichtje...ben blij om te horen dat t goed gaat!!!
    veel liefs!!!

  • 06 Juni 2005 - 13:47

    Marjolein:

    heej marlies,
    supertof, je berichtje...ben blij om te horen dat t goed gaat!!!
    veel liefs!!!

  • 06 Juni 2005 - 16:09

    Liesje:

    heej zangeres!! blij te hore dat alles goed gaat! lekker dat je mooi weer heb!hier iets minder maarja.. hej, fijne tijd daar, veel succes en plezier! liefs en knuffel, andere zangeresje, lies..:P;)

  • 06 Juni 2005 - 16:33

    Jetje:

    dag liefje,
    heb je wel een beetje tijd om alles te lezen??? hoop echt dat je al een paar toffe dagen hebt gehad op je werk. vraagje: hoe wordt je het zonnetje van de week???
    verder gaat hier alles zoals het altijd gaat.....ben zo jaloers op je dat je lekker avonturen gaat beleven en is iets anders gaat doen. we denken veel aan je en maken soms hilarische grappen over je...of je in lange rokken loopt en een pruik op je hoofd hebt, en doosjes op je voorhoofd bindt... nou hou't haaks!!! ps: hou je mailbox in de gaten!!

  • 06 Juni 2005 - 17:11

    EkmeF:

    Hee Seilram,

    Nou ook es een berichie van ekmeF!
    Hoe was het bij de Klaagmuur? Ben wel benieuwd wat je daar allemaal gaat beleven hoor!
    Het mountainbiken met de kerk was lachuh! Alleen jammer van al die blauwe plekken de volgende dag (vooral als je het als enige presteert om te vallen...!)
    Nou ik kijk weer uit naar je berichtjes en je belevenissen!
    Heb je mijn cd'tje al geluisterd en wat vind je ervan??

    Nou dikke kus Femke

  • 06 Juni 2005 - 20:07

    Maud:

    Hey Marlies,

    Zo zo, daar ben je dan eindelijk. Ik ben stiekem wel een beetje jaloers hoor. Ik zou ook wel weer terug willen. Israel Rocks!!!
    Ik kan me nog heel goed herhinneren dat ik wegging en nu ben ik alweer 6 maanden terug. Geniet er maar heel veel van, want het is echt waar, voor je het weet is het voorbij. Doe je de groeten aan Jellina?

    Groet'n oet Grun'n van Maud

  • 07 Juni 2005 - 09:45

    Bert Rodenburg:

    fijn dat je er bent tof en super gaaf dat jij dat aan durft en kom maar truch met een jood want dat past wel bij je
    nu weet ik dat ik 3maanden niet op dinsdag hoeft te rekenen =xxx=

  • 07 Juni 2005 - 17:11

    Wouter En Bettina:

    heeej marlies
    Hoe gaat het daar. We zijn zo benieuwd naar je eerste werkervaring!!! We hopen dat het goed gegaan is!!
    En klikt het goed met de andere meiden?? Vast wel.
    no, famke, folle lok en seine ien Isreal
    oan't neie kear
    (ofzo)
    xxxxxx w&b

  • 07 Juni 2005 - 18:35

    Marco En Simone:

    He hallo,

    Inmiddels al weer bijna een week daar in het verre Israel.
    Wij zijn erg benieuwd hoe het daar met je gaat.
    Hoe je eerste weekje werken je bevalt (en het hele vroege opstaan natuurlijk), is het qua temperatuur een beetje uit te houden en hoe gaat het met de rest van de meiden.
    Spreek je inmiddels de taal al een beetje???.....

    Nou wij maken het oke de kids ook en morgen mag ik (Simone) gezellig weer aan het werk dus dan weet je het wel.

    Nou dikke kus van Ryan en een knuffel van Joy.

    Liefs.........

  • 08 Juni 2005 - 20:04

    Piets Bakker:

    Tof hè, om met je porum in de sjoek te lopen.
    Ha, ha, (Onze Ned.taal is gespekt met joodse woorden.)
    Lieve groeten,
    Piets

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 61869

Voorgaande reizen:

01 Juni 2005 - 02 Juni 2005

Op avontuur!

Landen bezocht: