vermist, gestolen en de snorkels - Reisverslag uit Tiberias, Israel van schaaaapie - WaarBenJij.nu vermist, gestolen en de snorkels - Reisverslag uit Tiberias, Israel van schaaaapie - WaarBenJij.nu

vermist, gestolen en de snorkels

Door: Marlies

02 Mei 2011 | Israel, Tiberias

Op 1 dag alle landschappen van Israel gezien. Zit je vanmorgen nog in de woestijn, zit ik nu pootje te baden in het meer van Gallilea.

Nadat we uit Petra zijn teruggekomen hebben we twee nachten in Eilat geslapen. In de shelter voor mensen die dat misschien kennen.
Toen we vanaf de grens aankwamen, kregen we ruzie met de taxichauffeur over de prijs en ben ik mijn peperdure, fantastisch mooie, met geweldig mooie foto's gemaakte camera vergeten mee te nemen uit de taxi...GRMBL. En natuurlijk hebben ze m ook niet gevonden. Dus daar kan ik naar fluiten. Dat is dus VERMIST.

In de shelter bleek dat ze ons niet goed hadden opgeschreven, waardoor we geen bed hadden. We mochten toen in de woonkamer slapen. Achteraf vele malen beter, want die nacht is er iemand de slaapzalen binnengekomen en heeft allerlei dingen gestolen. Gelukkig alleen geld en een telefoon en geen paspoorten. Dus dat is GESTOLEN.

Op shabbat hebben we heerlijk in de rode zee, je weet wel van mozes en zo, GESNORKELD. Wat enorm vet is dat zeg. Blijdorp is er niks bij! Dus alle mensen die van vissen houden moeten zeker een keer naar Eilat om te snorkelen.

Op zondag zijn we doorgereisd naar Mitzpe Ramon. De grand canyon van Israel. Ze noemen het een magtesh. Heel mooi uitzicht. 's avonds hebben we in een bedouienentent geslapen middenin de woestijn. GEWELDIG! De sterren zijn echt fantastisch. Ik kreeg een beetje een kampeergevoel, want er was geen electriciteit en je leeft lekker in de buitenlucht. Het was een beetje een vaag sfeertje met soms wat vage mensen...haha, maar wel heel erg tof.

Vandaag hebben we dus de grote reis gemaakt vanuit de woestijn naar Gallilea. We zitten nu in een gaar hotel in Tiberias en morgen gaan we naar Migdal (iets noordelijker) Daar slapen we in een guesthouse. WE blijven daar tot donderdag. We huren lekker een auto en gaan de golan in en natuurlijk rond het meer rijden.

Het is nog steeds super gezellig en we hebben het prima naar ons zin.

Zonnetje van de dag:

mijn papsie en mamsie! Waarschijnlijk hebben ze een soort heimwee n.a.v. mijn verhalen!! Maar jullie zijn superlief!!
Oh ja. ik heb in petra een flesje voor Joy gekocht!

aju liefs kus enzovoorts!

Marlies

• 02 Mei 2011 - 20:21

Pascal:

Hoppa. Weer de eerste.
    Gaaf dat jullie een auto gaan huren! Hebben Jetske en Femke wel foto's?

Alles goed hier. Ik hoor morgen meer over de steiger en as. wo. hebben we een bieravond ;)

x
    Pascal.

• 02 Mei 2011 - 21:48

Robert:

Baaaalen van de camera. Want wat is een reisverslag zonder de quote "gelukkig hebben we de foto's nog".

Kun je trouwens nog zo'n occulte sleutelhanger meenemen? Ik ben er doorheen.

• 03 Mei 2011 - 08:14

Monica:

Hey Marlies

Leuk je verhalen te lezen!
    Jammer dat je je foto's kwijt bent!
    Tot snel en geniet er nog even van!
    Wij hebben ook een lekkere vakantie, zijn nog lekker paar daagjes weg geweest!
    Gaat wel snel hè!
    X Monica

• 06 Mei 2011 - 10:50

Simone:

Jeetje zeg het is me dit keer geen 1 keer gelukt om de eerste te zijn maar ja... wat een verhaal en wat vreselijk balen (kan ook nog andere woorden verzinnen maar zal het netjes houden...) van je camera zeg.. grrrr....
    Maar wat een hoop meegemaakt weer moeten weer twee super weken geweest zijn.. nou goede reis terug maar waarschijnlijk ben je er nu al weer of ben je onderweg.. tot snel Liefs Simone